5e speelronde zaalcompetitie ’17-’18 en nieuwsbrief 9e editie

By 8 december 2017 Nieuws

De eerste natte sneeuw is al gevallen. Maar gelukkig voor korfballend Nederland mogen zij binnen korfballen. Dat geldt ook voor de teams van kv Triade. Zij hebben bijna allemaal een wedstrijd tijdens de derde Triade thuisdag. De tegenstanders van Triade 3 en de A komen niet, hun partij gaat dus niet door. Ook deze week weer uitgekomen editie nr 9 van de nieuwsbrief. Lees hem hier. Dan verder naar de wedstrijden van morgen.

Het is weer vroeg dag, want al om 9:00u zijn weer twee wedstrijden die dan al gespeeld gaan worden, namelijk: Triade E1 – KCR E6 én Triade F1 – PKC/SWKGroep F8. Met inmiddels al vier doelpunten zou het leuk zijn als de F van Triade weer weet te scoren dat deden zij ook al de vorige twee partijen. Triade E wist al zeven keer de korf te vinden in hun wedstrijden. Nu dan tegen de ploeg uit Ridderkerk.
Een uur later om 10:00u Triade D1 tegen PKC/SWKGroep D5. Dit zou al wel eens een wedstrijd kunnen worden voor het kampioenschap. Beide ploegen met zes punten, nummer een en twee. Wie weet de korf te vinden en de voorsprong vast te houden?
Om 11:00u Triade D2 – Oranje Zwart/De Hoekse D2. De D2 van Triade zit niet in een heel makkelijk poule. Er wordt veel gescoord door de andere ploegen, gaat Triade D2 het dit keer ook laten zien?
Dan zijn we halverwege de dag. De partij van de C2 om 12:00u tegen Het Bosch C1 uit Lexmond. Ook voor Triade C2 geldt hetzelfde als bij de D2. In deze poule zijn ook teams die goed kunnen scoren. Maar weet de C2 ook te scoren en Het Bosch het moeilijk te maken?
Gevolgd door de B1 van Triade om 13:00u zij spelen tegen GKV/Enomics B2. De nummers een en twee spelen hier hun eerste partij tegen elkaar. Het scorend vermogen van de Triade B-ers is iets beter, maar gaat dat dan de doorslag geven? Of weet de ploeg uit Gorinchem er toch meer te scoren?
Er is dan even een ruime rust periode, want de wedstrijden van zowel de A als van het vierde gaan niet door.
Het eerste van Triade heeft dan ruim de tijd om een goede voorbereiding te pakken. Zij weten wat ze te doen staat, na het nipte verlies van afgelopen zaterdag. Om 16:20u Triade 1 – Furore 1. De tegenstanders komen uit Assendelft, zij hebben tot nu toe al hun partijen gewonnen. Maar het aantal gescoorde doelpunten is in het voordeel van Triade 1. Dat scheelt vijf doelpunten. Gaat dat zo blijven óf weet Furore te punten mee te nemen?
Ook tussen deze twee ploegen liggen de gescoorde doelpunten en tegen goals heel dichtbij elkaar. We hebben het over Triade 2 – Nexus 2, zij spelen om 17.30u tegen elkaar. Twee keer al gelijk, zo eindigde al twee partijen bij het tweede. Kunnen zij dit het dit keer voorkomen óf weet de ploeg uit Schiedam het verschil te maken?
Een partij die nu al het nodige kan betekenen in deze poule. Om 18:40u Triade 3 – Albatros 5. Tussen deze twee teams is verschil in doelpunten maar één in het voordeel van Triade 3. Welk voordeel pakken zij daaruit? Of gaan als laatste tijdens de Triade thuisdag de bezoekers met de punten er van door?

Iedereen weer veel plezier!