5e speelronde voorjaar competitie ’18

By 11 mei 2018 Nieuws

De vakantie is bijna voorbij en er gaat weer gekorfbald worden. Zaterdag 12 mei zijn er vier teams die gaan reizen naar Ridderkerk, Papendrecht, Maassluis en Dordrecht. Er worden zeven partijen gespeeld op het veld in Nieuwpoort. Helaas voor Triade 4 hun wedstrijd is verplaatst naar zaterdag 19 mei om 14.00u. Verder lezen mag om te weten te komen waar en hoe laat de teams gaan spelen.

We beginnen dit keer bij de thuiswedstrijden op het kunstgras bij de kantine. De twee jongste teams van de vereniging gaan beide starten om 10.30u. Triade F1 tegen Vriendenschaar (H) F5 én Triade E1 speelt tegen Kinderdijk E6. Beide “ploegjes” hebben al vier punten achter hun naam staan, zij wisten al twee keer te winnen. Wat gaat hen deze zaterdag brengen?
Om 11:30u Triade D1 tegen Albatros D4. Het gaat Triade D1 weer voor de wind met ruime cijfers wisten zij tot nu toe alles te winnen tot bijna 20 doelpunten tegen de bezoekers van vandaag. Kan Albatros nu wel een doelpunt maken?
Daarentegen gaat het Triade B nog niet voor de wind, na drie verloren partijen zal het roer nu wel om mogen om bijvoorbeeld een overwinning te pakken tegen Oranje Wit (D) B3, zij spelen tegen elkaar om 12.30u.
Dan krijgen we de senioren die vandaag in actie gaan komen op het veld in Nieuwpoort. Te beginnen om 13:50u Triade 3 tegen ’t Capproen 3. Ook in deze kleine poule kan nog van alles gebeuren. Hopelijk pakt dat positief uit voor het derde van Triade.
Om 15:30u Triade 1 tegen Thor uit Rotterdam. Van de vier gespeelde partijen door het eerste van Triade wisten zij er drie te winnen, alleen tegen de koploper gingen zij onderuit. Maar ook tegen de ploeg uit Rotterdam, werd er op 30 sept. ’17 geen punten mee genomen door Triade 1. Met welke tactiek gaan deze wedstrijd benaderen?
Tegen de koploper in deze poule, mag Triade 2 het gaan opnemen om 17:00u, dat is RWA 5 uit Rhoon. Hoe gaat Triade 2 deze partij in? Uiteraard zou er een onderschatting kunnen zijn door de bezoekers, kan dan Triade 2 daar gebruik van maken of wordt het verschil al snel gemaakt?

Dan kijken we naar de uitwedstrijden. In Ridderkerk speelt om 11:45u KCR C3 tegen Triade C2. Beide teams hebben nog maar een wedstrijd gespeeld, in deze poule kan het nog alle kanten op gaan.
Om 13:00u PKC/SWKGroep D6 – Triade D2 in Papendrecht. Met maar liefst drie koplopers in hun ranking, waaronder beide ploegen, maar een beter doelsaldo voor Triade D2, is elke partij belangrijk voor een verandering in deze poule.
Om 13:45u Maassluis A3 – Triade A1 in Maassluis. Maar nipt werd er verloren tegen Maassluis, nu weten ze op welke manier er gescoord kan worden, daar zullen de coaches over gesproken hebben met elkaar. Hoe gaat wordt deze partij in gegaan?
Dan om 14:00u Oranje Wit (D) C4 – Triade C1 in Dordrecht. Met drie gewonnen hoeft de C1 van Triade niets te vrezen of toch wel? Uiteraard “moet” gewonnen blijven worden om als koploper te eindigen. Dus ook nu weer mag de scherpte niet ontbreken.

Iedereen weer veel plezier, zowel in het veld als langs de lijn.