5e speelronde voorjaar competitie ’15

By 8 mei 2015 Nieuws

Voor een groot gedeelte van korfballend Nederland mag zaterdag 9 mei de bal weer door de korf gegooid worden. Voor KV Triade staan er opnieuw thuis- en uitwedstrijden op het programma. Ook zaterdag 9 mei, de Bingo voor de F t/m de B, vanaf 16.00u tot 18.00u in de kantine.

Ook dit jaar hard lopen een heel aantal Triade leden mee met de Singelloop in Nieuwpoort, dat is op woensdag 13 mei vanaf 18.15u. Dan gaan we kijken naar de korfbalwedstrijden.
Zij vertrekken al vroeg vanuit Nieuwpoort. Triade F1 reist af naar Almkerk voor hun partij tegen ACKC F. De start zal zijn om 9.00u. Een uurtje later beginnen ook twee wedstrijden. Triade D2 tegen ACKC D én PKC/SWK groep F tegen Triade F2. De beide F ploegen, hebben vier punten uit vier wedstrijden. Voor de D2 zit het nog niet helemaal mee, zij staan nog op nul punten.
Dan al een ploeg die bovenaan staat, Triade C. In Dordrecht tegen Sporting Delta C, zal de C van Triade hun positie weer gaan verdedigen, dat zal zijn om 12.15u. Ook Triade A speelt tegen dezelfde club als de C, maar dan om 15.30u. Maar ook voor de A zijn er kansen om bovenaan mee te blijven draaien, dus….
Dan de senioren, ook daar toevallig dezelfde clubs tegen elkaar. Dat geldt in dit geval voor Triade 2 en 4. Triade 4 speelt thuis tegen NIO en in Rotterdam gaat Triade 2 het ook opnemen NIO. Het enige verschil is dan de tijd. Het vierde begint om 11.15u. Als de competitie afgelopen zou zijn, dan hebben ze in de poule bij het vierde drie kampioenen waaronder Triade 4. Wie daar wint, speelt mee voor de nummer één positie. Als om 13.00u het fluitsignaal begint, is er voor Triade 2 alles aangelegen om opnieuw de winst af te dwingen met in het achterhoofd de wedstrijd tegen Kinderdijk.
Met tien punten verschil in de poule, spelen Melmac uit Tilburg en Triade 1 tegen elkaar. Aanvang: 15.00u. Op 27 sept 2014 werd Melmac verslagen met 13 tegen 6. Dat winnen voor Triade 1 niet meer vanzelfsprekend is, is inmiddels wel duidelijk. Hoe simpel het spelletje ook kan zijn, de bal moet als nog door de korf. Met de scherpte van de afgelopen trainingen zit het wel goed, nu de uitvoering tijdens de wedstrijd.

Iedereen veel kijk- en speelplezier!