5e speelronde najaar veldcompetitie ’16

By 30 september 2016 Nieuws

Alle teams spelen a.s. zaterdag 1 okt. meestal betekend dit dat het een thuisdag is. Dit keer is het “een uitdag” . Er spelen maar drie teams in Nieuwpoort. Alle andere gaan op reis en willen de punten uiteraard weer mee terug nemen. Lees verder waar en hoe laat de team gaan spelen.

Met vier wedstrijden gespeeld staat Triade F op een keurige tweede plaats in de poule. Zij wisten er twee te winnen. Tegen Kinderdijk thuis, was dat helaas nog niet gelukt, maar nu is dan de return in Alblasserdam. Zij spelen tegen elkaar om 9.15u.
9.00u Vriendenschaar E tegen Triade E. Met drie gewonnen wedstrijden staat de E van Triade bovenaan. Willen zij deze positie vast houden, dan is opnieuw een overwinning nodig. Op papier zou dit mogelijk kunnen zijn, alleen je weet dit nooit.
De D1 van Trade zal als enige jeugdploeg, thuis spelen op het kunstgras bij Poortzicht. Dat zal zijn om 12.45u. Zij gaan het opnemen tegen Oranje Wit uit Dordrecht. Wie er kampioen zal gaan worden in hun poule dat staat wel redelijk vast. Alleen de overige plaatsen moeten nog verdeeld gaan worden. Tijdens de vorige ontmoeting wist Triade D1 te winnen, wat zal het deze keer gaan worden?
In Zwijndrecht spelen Albatros D en Triade D2 tegen elkaar. Dit zal zijn om 12.00u. Voor de D2 is het zoeken naar het juiste spel om het aantal doelpunten mee te laten lopen met hun tegenstanders. Gaat het hun deze keer wel lukken om dit voor elkaar te krijgen?
10.00u PKC/SWKGroep C tegen Triade C. Een nog onbekende tegenstander voor de C van Triade. Met helaas nog maar twee punten, zou dit wel eens een mogelijkheid kunnen zijn, om naar de vier toe te gaan.
Waar de E al om 9.00u tegen speelde, mag Triade B het gaan opnemen in Hardinxveld-Giessendam, 13.00u, tegen Vriendenschaar B. Al tijdens hun eerste wedstrijd begin september, wist de B van Triade te winnen van deze ploeg. Maar gaat dat nog een keer gebeuren?
Ook Triade A gaat een bezoek brengen bij Kinderdijk, zij spelen tegen elkaar om 13.00u. Het doelsaldo van de Kinderdijkers is goed, plus 45, tegen 17 voor Triade A. Maar de twee punten tellen, daar gaat het uiteindelijk om. In de vorige ontmoeting hield Triade A de punten in Nieuwpoort. Maar kunnen zij het nogmaals voor elkaar krijgen om een overwinning te pakken tegen Kinderdijk?
Kwart over twee, dan begint de wedstrijd tussen Olympia en Triade 4. Met nog maar twee gespeelde partijen is er voor het vierde nog alles mogelijk. Gaan zij voor niets afreizen naar Olympia of mogen de twee punten mee naar huis?
Er wordt door Triade drie al voorzichtig gedacht aan een kampioenschap. Maar dan zal er eerst gewonnen mogen worden tegen WION. Op drie september heeft het derde al laten zien dat zij met twee punten verschil wisten te winnen. Maar de thuisploeg weet ook dat als zij de punten pakken, dat er voor hen ook nog mogelijkheden zijn. Welke ploeg gaat het verschil maken?
Met nog steeds nul punten in de poule, weet Triade twee dat er iets moet gebeuren. Zij nemen het thuis op tegen Kinderdijk om 14.00u. De verschillen tussen de ploegen waar Triade al tegen gespeeld heeft was maar klein, maar de doelpunten kwamen niet op gang. Zit het er voor Triade twee nu wel in om de twee punten op eigen veld te houden?
De nummers vier en vijf spelen tegen om 15.30u. We hebben het dan over Triade 1 en Erasmus. Voor het eerste van Triade was daar vorige week een overwinning. Dat gevoel van winst was alweer even geleden, namelijk op 3 september. Maar ook Erasmus zal niet zomaar komen om even te korfballen. Zij willen die twee punten ook weer mee terug nemen naar huis. Welke ploeg pakt de leiding en trekt aan het langste eind? Rond de klok van kwart voor vijf zullen wij dat weten.

Iedereen veel plezier zowel langs de lijn als in het veld!