5e speelronde najaar competitie ’18

By 4 oktober 2018 Nieuws

Wat een speelronde gaat dit weer worden, want misschien komen er nog een aantal kampioenschappen bij. Dus de motivatie zal hoog zijn bij een aantal teams om te gaan voor die overwinning. Er worden zes thuiswedstrijden gespeeld, zes ploegen gaan op pad voor de punten. Waar en hoe laat de Triade teams gaan spelen, lees dan verder in dit “voor” verslag! En na alle sportieve prestaties overdag, begint er vanaf 18.30u de jaarlijkse playbackshow, check ook even de poll op de site!

Inmiddels zijn er al drie teams die sowieso kampioen zijn of alleen of samen. Maar er komen misschien nog wel teams bij. We beginnen bij de thuiswedstrijden:
10:45u Triade E2 – Merwede/Multiplaat E6, in hun vorige ontmoeting kwam Triade E2 pas laat op gang, maar de overwinning ging mee naar Nieuwpoort. Wat gaat deze wedstrijd brengen, want de punten zijn nodig om alleen de beker te mogen vasthouden.
11:50u Triade D1 – ACKC D2. Triade D1 heeft dure punten laten liggen tijdens hun eerste partij van dit seizoen, maar ze staan inmiddels wel op de eerste plaats. Elke punt moeten zij pakken, want de nummer twee komt al heel dichtbij. Kan Triade D1 nogmaals de winst opeisen tegen de ploeg uit Almkerk?
13:00u Triade C1 – PKC/SWKGroep C4. In deze poule staat de C1 van Triade ruim bovenaan, dus kampioen. Om de voorsprong nog verder te vergroten, mag ook tegen partij tegen de Papendrechters worden gewonnen. Gaat dat hen ook lukken?
14:00u Triade 2 – KCR 6. De koploper uit deze poule komt naar het kunstgrasveld in Nieuwpoort voor Triade 2. Kan dat een voordeel zijn voor het tweede van Triade? Dat kan zeker, maar zijn zij in de staat om een voorsprong te pakken. Wie gaat het zeggen?
15:30u Triade 1 – Korbatjo 1. Ook voor Triade 1 komt de nummer één afgereisd. Als Triade zich vasthoudt aan de laatste twee wedstrijden, komt de positieve drive naar boven. Maar wat is er nodig om Korbatjo van scoren af te houden, wie het weet mag het zeggen.
17:00u Triade 3 – Albatros 8. Hun derde partij gaat beginnen tegen de ploeg uit Zwijndrecht. Het scoren wilde de twee vorige wedstrijden nog niet helemaal lukken voor het derde van Triade. Nu tegen Albatros zijn er kansen om te laten zien, dat het er wel degelijk in zit. Wat zal de eindstand worden?

Dan kijken we naar de uitwedstrijden. Te beginnen in Dordrecht bij Oranje Wit (D) E2 speelt Triade E1 om 10.00u. Dit wordt een hele spannende partij. Beide ploegjes staan bovenaan met zeven punten. Met drie gewonnen partijen en een gelijkspel in hun vorige ontmoeting met elkaar. Wie houdt het hoofd koel, kan de druk aan om te blijven korfballen en pakt die overwinning? Of wordt het opnieuw een gelijkspel?
In ‘s-Gravendeel begint om 10:00u ADO F1 tegen Triade F1. De doelpunten worden wel gemaakt door de F van Triade, maar telkens is de tegenstander steeds iets beter. Gaan zij nu wel met de punten aan de haal?
Om 11:30u Kinderdijk C3 – Triade C2 met een tweede plaats voor de C2 van Triade. Ze hebben dure punten laten liggen, maar dat is zeker goed te maken. Dan zal deze partij zeker gewonnen mogen worden. Hoe zal Kinderdijk C daar tegen over staan die ook uitzicht hebben op een kampioenschap? Na het laatste fluitsignaal is duidelijk wie er bovenaan in de poule komt te staan.
Zij reizen af naar Zuidland. Triade 4 speelt daar tegen ZKV (Zu) 3 om 12.00u. Met twee wedstrijden gewonnen en een verloren, is er een gedeelde eerste plek voor Triade 4. Om punten mee te nemen naar Nieuwpoort, is er winst nodig, maar gaat dat lukken?
In Papendrecht begint om 12:00u PKC/SWKGroep B4 tegen Triade B1. Het ging allemaal niet vanzelf gezien de twee uitslagen waar bij twee wedstrijden ze net aan wisten te winnen, maar Triade B is al wel kampioen. Gaan zij het netjes afmaken om ongeslagen bovenaan te blijven staan?
De junioren van Triade reizen ook af naar PKC/SWKGroep A4, zij beginnen om 13.15u. De laatste partijen komen er aan met nog twee wedstrijden, kan de A van Triade nog wat punten mee pakken. Gaat dat hen nog lukken?

Iedereen weer veel plezier, zowel langs de lijn en in het veld én natuurlijk tijdens de playbackshow!