5e speelronde najaar competitie ’17

By 30 september 2017 Nieuws

Met nog twee speelrondes te gaan, komt het eind van deze korte competitie in zicht. Het zal dus ook weer vandaag alle zeilen bij zetten worden voor de teams die hoog in hun poule staan. Belangrijk om nu ook opnieuw de punten te pakken. Lees snel verder waar en hoe laat de teams gaan spelen.

Het eerste team dat gaat beginnen is Triade D2 tegen Merwede/Multiplaat D5 om 9.00u. De D2 nu als koploper in hun poule, kan geen steken laten vallen om niet ingehaald te worden door de nummer twee. Wat gaan zij doen?
Ook op het thuisveld in Nieuwpoort, speelt om 10:00 Triade D1 tegen ACKC D2 uit Almkerk. Tijdens deze wedstrijd bij ACKC, had de thuisploeg het voor het zeggen. Nu hebben zij geen thuisvoordeel, kan dan de D1 van Triade nog iets gaan recht zetten?
In Dordrecht speelt om 11:00 DeetosSnel B3 – Triade B1. De kanteling kan altijd komen en daar is waar de B van Triade op wacht. Kunnen zij gaan aanhaken bij nummers een en twee om mee te gaan draaien in de top. Maar dan zal er eerst gewonnen mogen worden.
In een grote poule waar de C2 van Triade in zit, speel je maar een keer tegen elkaar. Dit betekend dat je niet alle tegenstanders kent, dus elke wedstrijd er voor gaan. Triade C2 tegen Merwede/Multiplaat C4 om 11.00u.
Uit op het kunstgras in Sleeuwijk speelt om 11:00 SKV E1 – Triade E1. De verschillen in deze poule zijn heel klein. Met een overwinning kan het zomaar zijn dat je een plekje gaat stijgen. Hopen dat Triade E dit ook kan zeggen na hun wedstrijd.
Om 12:00 Triade C1 – Kinderdijk C2. In Alblasserdam werd de C1 van Triade makkelijk van het veld gestuurd door Kinderdijk. Dit keer zullen zij er alles aan gaan doen om dit verschil veel kleiner te houden. Hopelijk kan de voorlopige eerste plaats genoeg motivatie geven om de strijd aan te gaan.
In een prima wedstrijd werd Nexus aan de kant gezet. Nu spelen zij om 12:30 tegen RWA 5 in Rhoon, dit is de nummer een. Triade 2 zal het niet makkelijk gaan krijgen, maar zich zo van het kunstgras laten vegen is natuurlijk ook niet de bedoeling. Gaat Triade 2 alle kwaliteiten laten zien?
Net na de middag. 13:00 Triade A1 – Avanti (P) A5. Beide ploegen zullen aan elkaar gewaagd zijn, als we naar de ranglijst kijken. Wie kan het voordeel naar zich toe halen?
Ook Triade 3 raakt beetje bij beetje in vorm, maar kunnen zij om 13:45 Albatros 8 ook gaan verslaan?
In Sliedrecht is om 14:00 Merwede/Multiplaat 7 de tegenstander voor Triade 4. De nul punten steken af tegen de acht van Merwede. Kan het vierde van Triade wel genoeg druk zetten dat de thuisploeg het lastig gaat krijgen?
Na de wedstrijd van afgelopen zaterdag weet Triade 1 waar zij aan moeten werken. Kunnen zij uitgaan pakken tegen Thor (R) 1 in Rotterdam. Deze partij wordt gespeeld om 15.30u. Ook in deze poule zijn de verschillen klein, maar bij winst kan er een plekje geklommen gaan worden.

Iedereen weer veel plezier tijdens de wedstrijden!