Lange thuisdag bij Triade!

By 21 november 2016 Nieuws

De eerste thuisdag van Triade is weer een feit. Van de 12 ploegen die in actie kwamen mochten er 11 het in thuishal de Reiger opnemen tegen hun tegenstander, behalve Triade B die een uitwedstrijd had. Verder werd er opnieuw geschiedenis geschreven doordat Triade met 5 seniorenteams in deze zaalcompetitie uitkomt. Hierdoor zijn het lange thuisdagen…. van half negen in de ochtend tot acht uur in de avond. Misschien heeft u iets gemist….. lees snel verder hoe het gelopen is.

Na een te rustige start, kon Triade F afgelopen zaterdag weer twee punten pakken door te winnen van Conventus uit Dordrecht. Het begin was voor de bezoekers, waardoor de F van Triade wat achter de feiten aan liep, maar tijdens het laatste kwart bij een stand van 4 tegen 6, ging de knop wel om. Triade herpakte zich weer en begon met scoren. Wat leidde tot een prima overwinning bij een eindstand van 8 tegen 6.

Voor de E1 van Triade was het hun eerste wedstrijd in de zaal. Dit was natuurlijk even wennen. Doordat de tegenstander, ADO uit ‘s-Gravensdeel, fel begon, was de E van Triade even van slag. Maar de achterstand werd goed gemaakt, de ballen vlogen werkelijk door de korf. De bezoekers gingen naar huis met 4 doelpunten op het scorebord, Triade E liet er maar liefst 15 noteren.

Triade D2 speelde thuis tegen Dordrecht D1. Aardig wat doelpunten zorgden uiteindelijk voor een 6-9 einduitslag, helaas in het nadeel van onze D-tjes.

ELKV/Zevenbergen D kwam naar De Reiger om te spelen tegen Triade D1. Ook weer met een felle start kwamen de doelpunten. De voorsprong bleef steken bij 2 doelpunten. De bezoekers konden er tijdens deze hele wedstrijd, maar een score tegenover zetten. Wat natuurlijk goed verdedigend werk laat zien van Triade zijde. De eindstand bleef daarom: 2 tegen 1.

Na de nederlaag van vorige week heeft de C zich prima hersteld. In een eentonige wedstrijd werd er mer 11-3 gewonnen van ADO, waar uiteindelijk de score hoger had moeten zijn.

Triade B1 speelde zaterdag een uitwedstrijd op de thuisdag van Triade. De wedstrijd speelde zich af in Middelharnis, waar zij speelde tegen Good Luck B. Momenteel is er een aardige ziekenboeg op gebouwd voor Triade B, hopelijk zijn zij snel weer wedstrijd fit. De wedstrijd begon goed bij rust stond het dan ook 2 tegen 3 voor Triade B. Met als hoogtepunt een korfloos doelpunt van Kevin! De 2e helft ging minder goed. Veel kansen werden onbenut en de tegenstander wist door hun “rommelige”  spel de verdediging in verwarring te brengen. Wat leidde tot een voorsprong. Helaas voor Triade B gingen er nog twee strafworpen mis en werd er verloren met 7 tegen 4.

Triade A1 kon de overwinning van vorige week geen goed gevolg geven. Thuis kwamen ze tegen de lange dames en heren van Conventus niet verder dan een 6-12 nederlaag.

Tegen een jonge ploeg spelen hoeft niet altijd te resulteren in een verlies partij. Voor Triade 5 pakte dit wat anders uit. Ondanks dat Triade 5 het scoreverloop tijdens de eerste helft bij kon houden, was de ruststand 5-9. Albatros deed er nog een tandje bij en zij liepen weg bij het vijfde. Er werd verloren met 9 tegen 18 of zoals een heer van het vijfde zou verwoorden:”1 staat tot 2, dus had de uitslag net zo goed 4 tegen 8 kunnen zijn”.

Nieuw in de 5e klasse is Triade 3. Dit bij elkaar geraapte team was benieuwd hoe ze zouden opereren in de competitie na een paar trainingen en oefenwedstrijden. Tegenstander DeetosSnel was een jong en fanatiek team, maar na rust kreeg Triade ze toch over de knie. Met nog wat stuiptrekkingen kwamen de Dordtenaren dichterbij, alleen de overwinning kwam niet meer in gevaar; 17-12.

Triade 1 mocht in de 1e thuiswedstrijd van de zaalcompetitie de strijd opnemen tegen Animo 1 uit Geldermalsen. Sporthal de reiger was door de fanatics in stijl versierd en liet Animo alvast zien dat ze een pittige pot tegemoet gingen. Helaas ontbrak Corline Blom in de basis door een enkelblessure, maar Agnetha Vroon speelde in haar plaats een uitstekende wedstrijd. Animo speelde met hoge druk in de verdediging, waar Triade duidelijk moeite mee had. Triade werd gedwongen langere aanvallen neer te zetten met het doel de juiste kansen te zoeken en Triade vond ze. Na een 1-1 kwam Triade verder op voorsprong en na een hele goede 1e helft konden ze in de rust genieten van een voorsprong van 4 doelpunten. De start van de 2e helft was volledig het tegenovergestelde van de 1e helft. In plaats van te focussen op het spel hield iedereen zich bezig met de tegenstander, de fysieke strijd en de beslissingen van de scheidsrechter. Animo kwam dichterbij, maar Triade hervatte zich en zette een uitstekende eindfase neer, waarbij ze met de stand van 17-12 opnieuw 2 punten op haar naam mochten schrijven.

Vooraf zou je Triade 2 weinig kans gegeven hebben tegen het ervaren Olympia 3. Met inzet en lef liet Triade zien dat zij ondertussen ook steeds meer ervaring hebben. Net als bij Triade 1 mochten lieten zij een goede 1e helft zien en gingen ze met een voorsprong rusten. Gelijk scoren na de rust gaf de ploeg uit Spijkenisse weer vertrouwen en Triade 2 zakte helemaal in. De voorsprong werd uit handen gegeven en zo werd er helaas verloren met 7-13.

Triade 4, was de afsluiter van de dag, het werd geen spektakel, maar de dag werd wel met winst afgesloten. Triade begon rustig tegen Nieuwerkerk. Het eerste doelpunt kon snel genoteerd worden, maar de gecreëerde kansen gingen letterlijk weer de korf uit. Waardoor de stand niet snel op liep, zowel bij Triade als bij Nieuwerkerk. Tijdens de tweede helft kwam er meer actie, kwamen de sores op gang. Ondanks dat er nog veel kansen niet beloond konden worden, kwam er wel een overwinning op het scorebord: 11 tegen 7.