Zeg maar ‘dag tegen het zaalseizoen’!

By 14 maart 2016 Nieuws

We zijn alweer aangekomen bij de laatste wedstrijden van het zaalseizoen 2015-2016. Dit seizoen heeft ons 3 kampioenen opgeleverd, zeker geen slecht resultaat. Over de gespeelde wedstrijden van afgelopen weekend zijn bij de redactie verschillende uitspraken binnen gekomen; ‘een wedstrijd om snel te vergeten’, ‘slordig en gehaast spel’, ‘redelijke uitslag’, ‘geweldige strijd’, ‘gevochten tot de laatste seconde’, ‘motoriek niet goed’, ‘ongeslagen kampioen’ en ‘verloor psychisch de slag’. Ben jij nu benieuwd bij welk team deze uitspraken vandaan komen? Lees dan snel verder.

Triade E1 moest zaterdag tegen vriendenschaar spelen. Helaas zat Triade niet zo lekker in het spel en wist Vriendenschaar daar wel raad mee. Triade wist nog wel 5 doelpunten te maken, maar dat was niets in vergelijking met de 22 van de ploeg uit Hardinxveld.

Triade D1 wist ook hun laatste wedstrijd van het zaalseizoen te winnen. Tegen de nummer 3 Twist D1 werd er, ondanks slordig en gehaast spel, eenvoudig met 8-1 gewonnen. Door deze overwinning is de D1 alleen kampioen geworden met maar een nederlaag.

Triade C met hulp vanuit de D, heeft het seizoen winnend afgesloten. Ze pakten de 6-11 winst uit bij Vriendenschaar. Redelijke uitslag, maar het veldspel en afronden van kansen zal zeker nog beter moeten. Ze gaan na een mooi zaalseizoen met vol vertrouwen weer het veld op.

Triade B speelde tegen GKV in Gorinchem. In de Rappardhal was er een geweldige strijd te zien en ging de stand gelijk op. Helaas maakte Triade de kansen in de 2e helft niet af, waardoor GKV er met de punten vandoor ging. Einduitslag: 6-5.

Triade A1 heeft vandaag tegen Vlaardingen A1 gespeeld. Vorige keer werd er met 4-8 verloren waardoor we extra scherp waren. Triade A begon vanaf de eerste seconden gelijk scherp, waardoor het de hele wedstrijd gelijk op is gegaan. Ze hebben met het hele team goed gestreden en gevochten tot de laatste seconden. Met als resultaat een 9-10 overwinning en dus de 2 punten die voor een mooie afsluiting van het zaalseizoen zorgen.

Triade 4 mocht uit naar Merwede die kampioen kon worden. Een ouderwets potje (vecht) korfbal waarbij beide teams lekker fanatiek waren. Een paar discutabele strafworpen tegen, waardoor ze in de rust 6-3 achter stonden. De gemoederen liepen hoog op, strijd werd geleverd, kansen gecreëerd…jammer genoeg gingen de ballen van Triade 4 er weer niet in. Maar gelukkig weten ze nu waar het aan ligt…volgens de scheidsrechter is hun motoriek niet goed… 🙄 …. daar kan aan gewerkt worden, op naar het veld! Einduitslag: 10-6

Triade 2 nam het in Klundert op tegen DSO. Met warm lopen en inschieten waren de kampioenen niet 100% gefocust en dat was te zien in de wedstrijd. De eerste helft kwam er wel een magere voorsprong, maar bij rust stond het weer gelijk (8-8). In de 2e helft moesten ze zich echt herpakken en dat gebeurde ook. Het was geen goede pot en de opdracht om voor jezelf dingen uit te proberen werd niet door iedereen goed toegepast. Toch werd deze laatste wedstrijd ook gewonnen (14-19) en dus ongeslagen kampioen.

De start was fel, maar al snel bleek dat de scheidsrechter niet aan de kant van Triade 1 stond. Tegenstander Vios ging hier slim mee om en trok het voordeel van de overtredingen naar zich toe. Tot rust ging het gelijk op, maar Triade liet zich na rust de kaas van het brood eten. De hoofdmacht was niet meer bezig met korfballen en verloor ook psychisch de slag. Dit resulteerde in de eindstand van 20-15 voor Vios. Triade eindigt hiermee op de 4e plaats en zal zich gaan opmaken voor het zware veldprogramma in de 2e klasse.