Start Triade in zaalcompetitie!

By 10 november 2015 Nieuws

De temperatuur buiten is volgens de weerlezers aan de hoge kant voor deze periode van het jaar. Een ieder die afgelopen zaterdag in De Reiger aanwezig was, kan beamen dat het daar niet minder was. Normaal in de sporthal moet je als supporter goed gekleed zijn en opgewarmd worden door het spel van Triade. Maar in dit geval waren het aangename tropische temperaturen…. moet je voorstellen hoe dat voor de spelers is geweest! Maar goed, we zijn natuurlijk wel benieuwd of het spel van de teams van Triade ook hartverwarmend was….. lees maar snel verder om daar achter te komen.

Triade E2 mocht de zaalcompetitie openen tegen Merwede. Alle begin is moeilijk en dat was te zien in de scores. Triade E bleef helaas op 0 staan, terwijl de ploeg uit Sliedrecht 12x scoorde.

Zoals al aangekondigd kwamen er aardig wat teams uit Almkerk om te spelen tegen Triade. Nee, ze kwamen uiteindelijk niet met de bus, maar dat was zeker beter geweest voor het milieu. Ze kwamen, helaas voor Triade niet voor niets.
Triade D2 speelde hun eerste thuis wedstrijd tegen ACKC D4. Het was allemaal weer even wennen in de zaal, zeker die warmte. ACKC had daar minder last van en waren toch echt de sterkste in deze wedstrijd. De Brabantse jeugd waren ook nog eens allemaal een stuk groter. Positief was dat onze D2 er zeker voor heeft gestreden en niet opgaven. Maar het mocht helaas niet baten. Eindstand 0-11

Spannender werd het bij Triade C tegen ACKC C. Na een vlammend duel kwam Triade C als winnaar met 9-8 uit de bus. Groot gedeelte van de wedstrijd wist Triade C het verschil van 2 doelpunten in eigen voordeel te houden. In de laatste minuten van de wedstrijd kwam ACKC terug tot 9-8. Hachelijke momenten in de verdediging van Triade C in de slotminuut, toch bleven ze knap overeind staan en waren de eerste zaalpunten voor Triade C.

Triade A1 heeft zaterdag een mooie start gemaakt tegen ACKC A2. Ze stonden al snel 5-1 voor er zaten mooie aanvallen tussen en er werd goed verdedigd. Na rust moesten ze door omstandigheden twee heren wisselen en kwam er aan hun kant een sterke speler in. Onze invallers hebben het prima gedaan, maar helaas wisten ze hun voorsprong niet vol te houden als team. Hierdoor het heeft lang 7-7 gestaan en wist ACKC de laatste 4 min uit te breiden naar 7-10.

Triade 3 mocht nu wel op de eerste thuisdag van Triade aan de slag. Aan wedstrijdritme kan het niet gelegen hebben, want zij moesten aardig aan de bak om voor het zaalseizoen hun wedstrijden buiten afgerond te hebben. Na afloop was het aan de rode hoofden van de spelers te zien dat er flink gestreden is. Helaas ook voor Triade 3 vielen er te weinig doelpunten voor de overwinning en werd er met 9-12 van NIO verloren.

Triade 1 mocht de zaalcompetitie starten tegen Zaamslag 1. Na een zwaar veldseizoen in de 2e klasse zou het voor Triade 1 toch fijn zijn als ze weer eens een keer de winstpunten kon pakken. De wedstrijd ging in de eerste minuten gelijk op. Bij Triade stonden alle koppies dezelfde kant op en dit resulteerde in mooie afwisselende aanvallen. Rust 10-7. Het niveau van de 2e helft was met fases aanvallend iets minder, maar verdedigend stonden de groen-witten sterk en heeft Zaamslag nog maar 1 punt kunnen scoren. Eindstand: 19-8. De overwinning doet de spelers van Triade goed!