Kampioen: Triade C!

By 11 oktober 2015 Nieuws

Tijdens de afgelopen week waren de weersomstandigheden niet altijd even lekker om te korfballen. Gelukkig veranderde dit en was het prima korfbal weer, helaas waren de uitslagen niet spectaculair. Van de zeven gespeelde wedstrijden werd er maar één gewonnen. Over het hoe en wat, lees dan verder.

Op het kunstgras in Nieuwpoort had Triade E1 tijdens hun wedstrijd moeite met verdedigen tegen Albatros. De stand bleef bij rust steken op een 0 tegen 3 voorsprong voor de ploeg uit Zwijndrecht. Na de thee was het Triade die de score weer opende. Helaas konden zij dit niet door pakken en kwam de eindstand uit op 1 tegen 7.

De D1 van Triade draait een prima seizoen. Zij hebben tot nu toe alleen verloren van koploper PKC. En pakte hun derde overwinning tegen Merwede D. De gasten konden niet tot scoren en bij Triade bleef de teller staan bij vier punten. Dus opnieuw winst.

Het ging om een kampioenschap. Triade B tegen Merwede B. Met drie keer winst achter elkaar waren zij goed op weg. Maar tijdens de partij bleek al snel dat zij hun “dag” niet hadden. Het spel verliep stroef,  waar Merwede B minder moeite mee had. Eindstand: 4 – 11.

Triade A heeft verloren met 3 tegen 4. Zij speelden tegen de nummer 1 in hun poule, ’t Capproen A. De partij werd begonnen met een 2-0 voorsprong binnen vijf minuten, dit was ook de ruststand. Binnen vijf minuten na rust stond het 3-1. Met nog vijftien minuten te spelen kwam de stand uit op een 3 tegen 3. Tijdens de laatste vijf minuten scoorden de tegenstanders van de A, 3-4. “Verdedigend heeft Triade A het prima gedaan, maar aanvallend hebben wij het laten liggen” :aldus een van de coaches.

In Dordrecht speelden Oranje Wit D tegen de D2 van Triade. De eerste helft was voor de Dortenaren en de tweede voor Triade D. Het was niet de wedstrijd voor de D2, er kwam maar één doelpunt op het scorebord. Oranje Wit scoorde zeven keer.

De eerste kampioen voor Kv Triade is bekend: Triade C. Waar de afgelopen wedstrijden winst werd gepakt, werd zaterdag gespeeld uit in Klundert tegen DSO C. Daar werd tegenstand geboden en waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Tijdens deze spannende pot, kwam geen winnaar uit de strijd. Het eindigde in een gelijkspel, 4 tegen 4. Gefeliciteerd!

Bij Triade 1 was duidelijk de vermoeidheid zichtbaar. Iedere week verliezen, ook al is de winst soms zeer dichtbij, geeft weinig energie. Toch begon Triade fanatiek alleen niets lukte.  De hoge druk van de verdedigers van Ondo uit Middelburg, daar kon Triade maar moeilijk mee omgaan. Ondo speelde vanuit een duidelijke structuur en kon scoren vanuit alle hoeken. 19 tegen 5 verloren. Het eerste heeft dit veldseizoen in de tweede klasse gezien als een grote uitdaging en ook al zaten zij soms dichtbij een overwinning. Triade 1 neemt deze ervaring mee naar de zaalcompetitie. Waar zij in de derde klasse toch ook een zware poule te wachten staat. En na de zaal gaan zij opnieuw voor de punten in de tweede klasse.