3e speelronde veldcompetitie

By 13 september 2012 Nieuws

Wat een weekend! Alleen maar winnaars, is dit het begin van een super veldseizoen waar er mogelijk een aantal teams kampioen gaan worden. We zijn nog maar net gestart, maar de scores liegen er niet om. 0 – 7, 2 -12, 5 -5 en het 1e met 26 – 3. Wat een uitslagen. A.s. zaterdag mogen alle teams weer het veld in, om opnieuw op zoek te gaan naar de juiste vorm en mogelijk de scores te verbeteren.

Om 9.00u direct al twee wedstrijden. De E speelt op het veld bij de school, de D in Sliedrecht. Voor de jongens en meiden van de D word dit hun tweede wedstrijd. Waarschijnlijk zal het dit keer iets moeilijker gaan dan de eerste wedstrijd (gewonnen met 11 punten verschil) KC Dordrecht is de tegenstander voor de E. Vorige week werd een prima wedstrijd gespeelt door de jongste korfballers van Triade, maar ook KC Dordrecht zal zich niet gemakkelijk gewonnen geven.
Er staan wel vaker op maandag korfballers in het AD, maar deze maandag stond onze C in het AD Rivierenland. Zij werden gefloten door Ben Crum (een van de trainers van PKC 1) Er is zelfs ook een filmpje van gemaakt: klik dan hier. In Papendrecht werd er zeer makkelijk gewonnen. Albatros uit Zwijndrecht komt op bezoek in Langerak.
Op hetzelfde terrein als de D, speelt ook de B. Tegen Merwede B. Ook hun eerste wedstrijd werd met grote cijfers gewonnen, maar kunnen zij ook uitspelend de punten meenemen?
DeetosSnel/Volhuis A heeft de eerste wedstrijd verloren, Triade A wist al punten te pakken uit tegen Kinderdijk A. Voor beide hun tweede partij en dat betekend kijken of alles nog gaat zoals het moet gaan. De A heeft in combinatie met de B tegen het tweede geoefend, Triade 2 had geen tegenstander. Waarschijnlijk hebben zij daar ideeën op gedaan om het DeetosSnel/Volhuis A heel moeilijk te gaan maken.
Ook zaterdag bleek weer dat Kinderdijk het altijd lastig heeft Triade 3 of is het nu andersom? Het werd 5 gelijk. In Poortugaal, staat om 14.30u RWA klaar om te gaan strijden tegen Triade 3.
In Breda is Terda de tegenstander voor het tweede. Na een matige oefenpartij, moet het 2e in Breda wel scherper zijn, wil er gewonnen worden.
Er zijn maar drie thuiswedstrijden zaterdag, de laatste is voor het eerste om 15.30u. De gedachten zullen nog wel terug gaan naar afgelopen zaterdag, toen tegen een ietwat mindere tegenstander werd gewonnen. Maar ook uit die partij zijn conclusies te trekken, waar het eerste een vervolg aan gaat geven tijdens de wedstrijd tegen De Corvers.

Iedereen veel succes en plezier!