3e speelronde najaar veldcompetitie ’15

By 11 september 2015 Nieuws

Het begint buiten al iets kouder te worden, vooral tijdens de nachten. Maar het is voor de korfballers voorlopig nog geen tijd om in de zaal te gaan spelen. Er staan 9 partijen op het programma, waarbij Triade D1 en E1 een zaterdag rust hebben.

In Dordrecht, Boven-Hardinxveld en Zwijndrecht spelen de E2, D2 en de C hun wedstrijd. Rond 9.00u begint de korfbalzaterdag voor Triade E2. Waar er twee doelpunten werden gescoord, wordt er nu gekorfbald tegen Sporting Delta voor nog meer punten. HKC D wacht op de D2 van Triade, zij spelen tegen elkaar om 12.45u. Waar vorige week de schade beperkt kon worden, is HKC waarschijnlijk uit ander hout gesneden en mag er opgepast worden voor de tegen scores. Op het terrein waar ook Albatros speelt, zal Triade C het gaan opnemen tegen Conventus C om 12.45u. Voor hen was de start al goed voor een overwinning, dus dat zal evenaart mogen worden. Om de punten mee te nemen naar huis.
Dan gaan we naar de aspiranten en junioren. De B reist af naar Schiedam om het te gaan spelen tegen Nexus B, dat zal zijn om 12.45u. In en tegen Vlaardingen gaat Triade A op jacht naar de twee punten. Zij spelen om 11.00u. Triade B gaat nu pas beginnen aan hun competitie. Voor de coaches gelijk een check of de trainings-oefeningen tijdens de wedstrijden toegepast kunnen worden. Triade A pakte een overwinning en verloor een keer. Dit zou wel eens een voordeel kunnen zijn voor Triade A, want hun tegenstander, Vlaardingen begint ook zaterdag pas aan hun eerste partij tijdens de competitie.
Dan staat er voor Triade 3 een uitwedstrijd op het programma om 15.30u tegen Nikantes. Nadat hun wedstrijd tegen ACKC niet doorging, is hopelijk ook niet hun wedstrijdritme verdwenen.
De thuiswedstrijden. Vanaf 12.00u spelen er nog drie senioren ploegen thuis. Te beginnen bij Triade 4. ADO uit ’s Gravendeel gaat het het vierde lastig maken, maar Triade 4 kan terug denken aan de wedstrijd tegen ZKV, waar zij al twee punten meenamen.
Zal het thuisvoordeel gaan helpen voor Triade 1 en 2. Voor hen komt ACKC en Maassluis naar het veld in Nieuwpoort. Het tweede wist in hun eerste partij nog niet te winnen. Toen speelde Vitesse net iets slimmer en wist de punten in huis te houden. Hopelijk gaat de vertrouwde omgeving voor Triade 2 de rust geven om het tegen Maassluis wel af te maken, zij beginnen om 13.45u.
In de twee afgelopen wedstrijden wist zowel Triade 1 als ACKC, nog geen punten te pakken. De gedachte bij beide ploegen kan wel eens zijn, dat deze match wel eens voor punten zou kunnen zorgen.
Kom Triade 1 aanmoedigen voor de twee punten om 15.30u.