Korfbaldag Triade zorgt voor verdeling punten!

By 7 december 2014 Nieuws

Afgelopen zaterdag stond er weer een vol programma korfbal op het rooster van sporthal De Reiger. Van ’s morgens 09.00 uur tot 20.00 uur in de avond kwamen alle ploegen van Triade in actie voor hun thuiswedstrijd. Aan het einde van de dag werd de balans opgemaakt: 5 ploegen met winst, 5 ploegen die verloren en 1 ploeg die de punten verdeelden. Elk team en elke wedstrijd heeft zo zijn eigen verhaal…… u leest het in het verslag hieronder!

Veel doelpunten vielen er bij de eerste wedstrijd van de dag Triade F1 en Triade F2. Door de kleine velden konden deze 2 ploegen tegelijk spelen. Helaas waren de meeste doelpunten niet voor onze jongens en meiden. Triade F1 verloor met 1-14 van GKV F1 en Triade F2 verloor met 7-19 van Vriendenschaar F2. Bij deze laatste ploeg mag opgemerkt worden dat de laatste 10 minuten eigenlijk best wel goed ging en die met 5-4 gewonnen werd. In dit geval is het jammer dat een wedstrijd langer duurt, maar trots op die prestatie mag je best wel zijn.

Na de twee tegelijk spelende Triade F teams, was Triade E aan zet. Waar het in begin nog aftasten was hoe om te gaan met de lengte van de tegenstanders, stond er aan het einde een positieve uitslag op het scorebord. En pakt daarmee hun derde overwinning. Triade E tegen Sporting Delta, 10 tegen 1. Mooi om te zien dat trainingen ook hier z’n vruchten afwerpen.
Waar Triade D het liet liggen tegen PKC, was nu HKC wel een maatje te klein. Door positieve motivatie te tonen, werd het voor HKC lastig om te winnen van de D. Ook bij korfbal heb je iedereen nodig om tot scoren te komen, doet er iemand niet mee, dan win je niet. In dit geval was de overwinning duidelijk: 13-5!

Triade C heeft het lastig in de zaal en wist hun derde wedstrijd niet te winnen. Maar toch wordt er elke weer hard geknokt voor de overwinning en doen onze eerstejaars C het helemaal niet zo slecht, zoals bijvoorbeeld tegen PKC. Toch wil ieder kind gewoon winnen en als ploeg wil je van die vervelende 0 punten af zijn. Dat gebeurde niet in deze wedstrijd, want de ploeg uit Papendrecht was met 3-9 te sterk.
Najaarskampioen Triade B liet ook in hun tweede wedstrijd zien dat ze toe zijn aan een niveautje hoger. Dat PKC B7 niet een gelijkwaardige tegenstander was, werd al heel snel duidelijk. Er werd lustig op los gescoord en aan het doelpuntensaldo werd grondig gewerkt. Met speels gemak versloeg Triade B hun tegenstander dan ook met 22-0. Ook bij dit team geldt dat de coaches zeer tevreden zijn over de tactieken en technieken die worden overgenomen van de trainingen en toegepast worden in de wedstrijd.

Triade A zit in een interessante poule. Koploper OZC, waar vorige week nog van werd verloren, moest deze ronde het onderspit delgen. Een ideale gelegenheid voor Triade A om langszij te komen. In een spannende wedstrijd tegen Albatros werd hiervan alleen niet geprofiteerd. Een matige start zorgde voor een 3-5 ruststand, gelukkig ging het de 2e helft beter en kwam Triade A langszij. Het leek er in die fase ook op dat Triade de pot naar zich toe zou trekken door de velen gecreëerde kansen. Tegenstander Albatros had alleen aan een half schot voldoende om een puntdeling te realiseren.

Dan gaan we over naar de senioren. We zijn ondertussen halverwege de middag en de helft van de dag zit er al ruim op. Triade 4 stond te popelen om weer een balletje te gaan gooien. HKC was de tegenstander en die hadden er blijkbaar ook erg veel zin in. Het scorend vermogen van Triade 4 is laatste tijd alleen niet zo hoog en dat merkten ze afgelopen zaterdag ook. 3 standaard situaties zorgden voor de doelpunten voor de thuisploeg, terwijl HKC met negen velddoelpunten een maatje te groot waren.

Daarna de wedstrijden van 2 ploegen die na aanleiding van vorige week wat goed te zetten hadden. Triade 2 nam het op tegen Albatros, Triade 1 mocht strijden tegen Olympia.
Triade 2 wist vorige week met 1 punt verschil te verliezen en wilde dat nu eens anders doen. Het praatje vooraf duurde langer dan de warming-up, maar dat pakte in dit geval positief uit. Sterk gemotiveerd knalde de spelers van Triade 2 uit de startblokken en binnen 10 seconde resulteerde dat in een 1-0 voorsprong. Daar bleef het niet bij en er flink doorgetrokken naar een 6-0 voorsprong. Na de rust zakte het even in, maar Triade 2 liet weinig heel van de tegenstander en won dik verdiend met 14-5. Naast afronding is deze wedstrijd ook puur op inzet en motivatie gewonnen. Complimenten voor A-junior Ard die een groot gedeelte van de wedstrijd speelde en op zijn 16-jarige leeftijd dat zeker niet onverdienstelijk deed.

Triade 1 had na de dramatische nederlaag van vorige week tegen NIO wat goed te maken. Tegenstander Olympia uit Spijkenisse was de ploeg waar tegen gespeeld moest worden. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en om en om werd er gescoord. Bij rust stond er een kleine achterstand van 7-8 op het scorebord. Na rust was Triade gretiger en slimmer dan de tegenstander en werd er een voorsprong opgebouwd van 13-9. Olympia kwam terug tot 2 doelpunten, maar daarna werd er opnieuw 2x gescoord door de groen-witten 17-13. De laatste 2 tegendoelpunten waren daarna alleen maar van formaliteit, want de 17-15 overwinning was verdiend voor Triade. Belangrijke punten voor de hoofdmacht in een poule waar alles mogelijk is.

Als laatste van de avond mocht Triade 3 hun wedstrijd spelen. Op het veld werd van tegenstander IJsselvogels nog gewonnen, maar dit keer ging het niet zo makkelijk. Triade 3 liep eigenlijk de gehele wedstrijd achter de feiten aan en werden de aansluitingstreffers niet gemaakt. De velen ballen die in de korf belandde en er weer uitgingen hielpen daar dus ook niet bij. Einduitslag: 8-11.