Handhaving Triade 1, Triade E en C gehuldigd!

By 2 maart 2014 Nieuws

De laatste wedstrijden van dit zaalseizoen komen in het zicht. Als team speel je nog voor wat je waard bent of zijn er totaal geen belangen meer op het spel. Maar toch zit er in elke speler van Triade de wil om te winnen. Dan is het helemaal mooi als er na zo’n seizoen weer 2 kampioenen zijn (Triade E + Triade C). En ook afgelopen zaterdag kwam daar weer een feestje bij: Triade 1 heeft zich gehandhaafd in de 3e klasse en zal volgend jaar in de zaal daar weer in uitkomen. Iets wat je een prestatie op zich mag noemen.

Ze waren al zeker van een huldiging na hun wedstrijd. Ook het kampioenschap was al binnen. Maar te eindigen met een gelijkspel, daar had waarschijnlijk niemand aan gedacht. Langs de kant leek het een vrij rustige partij te worden. De duels werden aangegaan. En opeens was er opschudding bij de kant van HKC. Dit heeft misschien toch het team van HKC C even wakker geschud. Mogelijk ook door de onderbreking, was Triade C ook even uit de concentratie. Want beide ploegen konden geen verschil maken. En langzaam aan werd het steeds spannender, wie zou die twee punten pakken? Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter was de eindstand 8 gelijk.
Triade D wist eerder op deze morgen niet te winnen van Vriendenschaar. Maar zien ze door de nederlagen nog wel hoe ontzettend ze gegroeid zijn op korfbalgebied? Fantastisch om te zien hoe zij steeds meer vat krijgen op hun tegenstanders, terwijl dit toch echt een niveautje hoger is. Alleen helaas nog geen overwinning…… maar echt, dat zal niet lang meer duren!

De tegenstander van het vierde was al kampioen. Ook zij konden maar moeilijk tot scoren komen. VIOS heeft in het aanvals vak verschillende keren lang kunnen werken naar een doelpunt, maar de afronding werd dan gemist. Voor het eigen publiek had Triade 4 het lastig met het lange aanvallen van VIOS. Overigens mag er wel opgemerkt worden, dat de verdediging bij Triade 4 scherp werd neergezet. Na zestig minuten korfballen, stond er 3 tegen 6 op het scorebord.

Na deze wedstrijd was het aan Triade 2 om hun wedstrijd te spelen. Gezien de stand waren ze verplicht om te winnen, maar elke wedstrijd is toch weer anders. Over anders gesproken…… dat was ook de opstelling bij het 2e. De laatste weken wordt er gekeken naar de perfecte opstelling. Doormiddel van trainingen en oefenwedstrijden stonden er opnieuw 2 nieuwe vakken in het veld. In het eerste kwart van de wedstrijd leek het erop dat het een gemakkelijke overwinning zou worden. Maar helaas zoals wel vaker dit seizoen wist de tegenstander, in dit geval Vriendenschaar, toch weer aansluiting te vinden. Maar zoals gelukkig ook vaker, liet Triade niet toe dat de ploeg uit Hardinxveld zou kunnen hopen op een resultaat. De uiteindelijke 12-8 eindstand was verdiend, maar had bij een constant niveau veel hoger kunnen zijn.

Dan de wedstrijd om handhaving in de 3e klasse. Triade 1 als nieuwkomer kon bij winst op NIO goede zaken doen. Bij verlies door hekkensluiter Nikantes in hun wedstrijd tegen Fiducia, zou Triade volgend jaar opnieuw in deze klasse mogen uitkomen. Op de website van Triade staat een poll waarin gevraagd wordt aan bezoekers of handhaving mogelijk is. Zo’n 40% geeft aan dat dat alleen mogelijk is als er elke wedstrijd geknokt gaat worden….. en dat werd gedaan tegen de ploeg uit Rotterdam Schiebroek. Op het juiste moment in de competitie staat Triade 1 er als ploeg, wat voor de benodigde punten zorgt. Na het oplopen met de kersverse kampioenen van Triade E werd het echt tijd om het publiek te belonen voor hun steun. Gezien het verspilde punt in Rotterdam, waren er zeker kansen. De hoofdmacht van Triade begon dan ook voortvarend aan de wedstrijd. Via een 6-0 en een 10-4 voorsprong was de wedstrijd eigenlijk voor rust al gespeeld. Toch is ondertussen de ervaring dat in deze klasse je pas hebt gewonnen als het laatste fluitsignaal heeft geklonken. Daarom werd ook de 2e helft ingezet alsof er nog geen voorsprong was. Gesteund door de Fanatics en de rest van de toegestroomde toeschouwers bleef de groen-witten formatie olv. Yvonne Dols doorgaan met scoren. Concurrent NIO kon de wedstrijd niet keren en hadden totaal geen geloof meer in een goede afloop en weten zich door dit resultaat nog niet veilig te stellen. Triade daarentegen weet dat deze 19-10 overwinning en het verlies van Nikantes het doel van dit seizoen om te handhaven behaald is. Door te leren van voorgaande wedstrijden en op te treden als team is dit prachtige resultaat gehaald.