Dieptepunt voor Triade!

By 19 januari 2014 Nieuws

Afgelopen zaterdag was een korfbaldag die niet snel meer vergeten gaat worden en waar nog ongetwijfeld een staartje aan komt. Dit heeft met name betrekking op de wedstrijd van Triade 1 die met nog ruim een minuut te gaan werd gestaakt door de scheidsrechter. In een verder sportieve wedstrijd, werden in de eindfase een aantal kaarten uitgedeeld aan spelers van Triade, gevolgd door een volledige staking van de wedstrijd.

De dag begon gewoontjes en een aantal jeugdploegen gingen op bezoek bij hun tegenstanders. Triade E en Triade C deden wat ze al weken doen…… en dat is winnen. Gemakkelijk werd de 0 gehouden en de doelpunten aan eigen zijde waren er veel. Triade E won met 0-12 van ADO, terwijl Triade C er eentje meer maakte tegen Kinderdijk.

Triade D had het opnieuw moeilijk in hun wedstrijd. De 2 doelpunten die er gemaakt zijn, waren te weinig om punten mee te nemen uit Alblasserdam. Na vorig jaar bijna alles gewonnen te hebben, is het nu een niveautje hoger toch erg lastig. Maar jongens en meiden van Triade D…… jullie leren elke wedstrijd ontzettend veel en gaan vanzelf weer een keer aan de goede kant van de score zitten. Hou vol!
Triade A had goede zaken kunnen doen tegen ADO. Helaas kwamen onze junioren er niet aan te pas en verloren ze verdiend met 8-5. Maar in deze competitie is niks onmogelijk, dus lekker ontspannen er voor blijven gaan!

Dan de wedstrijd waar het allemaal om ging afgelopen zaterdag. Triade nam het in de lastige uitwedstrijd op tegen Viko uit Vianen. Door vooral de goede 2e helft tegen Oranje Nassau en de trainingen was er een  positieve sfeer vooraf gaande aan de wedstrijd. Afspraken werden nog eens doorgesproken en vol frisse moed begon de hoofdmacht aan hun wedstrijd. Door de uitslagen in voorgaande duels van Triade was de ploeg uit Vianen op hun hoede. Dat bleek ook gelijk aan het begin van de wedstrijd, waarin de eerste 3 schoten gelijk raak waren. Vanaf de zijkant werd aangespoord om gelijk een groter verschil te maken en dat lukte ook. Pas een minuut of 10 voor de rust kreeg Triade meer grip op de aanval van Viko. Het eigen scoringsvermogen was alleen nog te laag en dat resulteerde in een 11-5 ruststand.
Viko dwong Triade ook na rust om een ander spelletje te spelen, waardoor er veel onrust was in de aanval. Wel ging het verdedigend beter, maar dichterbij kwam Triade niet. Richting het einde van de sportieve wedstrijd ging het geloof in een positief resultaat weg. Door de emoties nam de kritiek op de scheidsrechter toe, maar bleef het oog aanschouwend binnen de perken. De scheidsrechter dacht daar helaas anders over en besloot om binnen een paar minuten geel te geven aan 2 heren en een dame van Triade. Totaal overbodig in een wedstrijd die al gespeeld was, gaf de scheidsrechter ook nog een 2e gele kaart aan een heer die mocht vertrekken. Ondanks aangeven van coaches en spelers van beide partijen, voelde de scheidsrechter zich genoodzaakt om de wedstrijd te staken. Met een stand van 23-8 en nog 1 minuut 16 te gaan was de scheidsrechter er heilig van overtuigd dat zijn keuze de enige en juiste beslissing was. Door de onbegrijpelijke keuzes in de laatste minuten van de onderling sportieve wedstrijd, zal dit de komende dagen ongetwijfeld nog een staartje krijgen.