2x winst en 1x verlies voor senioren Triade!

By 13 december 2015 Nieuws

Zo in de donkere dagen voor kerst was het ook deze competitieronde rustig voor de ploegen van Triade. Alleen 3 senioren teams mochten in een thuiswedstrijd duelleren met hun tegenstanders. Triade 3 en Triade 1 namen het op tegen Nikantes. Triade 3 verloor met 9-13, terwijl het eerste won met 19-17. Triade 2 nam het op tegen Vitesse en was opnieuw de sterkste met 7-5.

Voor Triade 3 kwam ook Nikantes naar Groot-Ammers. Een bekende tegenstander, want ook tijdens de veldcompetitie kwamen zij elkaar tegen. Dat er gestreden mocht worden, dat was al bekend. Maar Triade 3 liet zich niet zo maar verrassen door de bezoekers. De aanvallen kwamen op gang, het vele scoren dat zat er niet in. Bij Nikantes was de situatie vergelijkbaar. Zij konden in de tweede helft een gaatje slaan en lieten niet meer toe dat Triade 3 dichterbij kwam. Uitslag werd 9 tegen 13.

Triade 2 mocht zaterdag opnieuw tegen Vitesse spelen. 2 weken geleden werd er met 15-8 gewonnen, echter kwam Vitesse toen de tweede helft beter in hun spel. Triade 2 wist dan ook dat het een pittige pot ging worden! Zoals verwacht was er veel strijd nodig, maar dit werd ook geleverd. Door rustig te spelen en scherp te blijven verdedigen werd er met pijn en moeite een overwinning over de streep getrokken. Uiteindelijk bleken de 7 doelpunten dan ook genoeg, zeker doordat de ploeg uit Barendrecht er maar 5 scoorden.

Triade 1 mocht thuis aanvangen tegen Nikantes. De resultaten uit het verleden wezen uit dat dit een spannende pot zou gaan worden, en dat werd het. Triade pakte met een vliegende start al snel een voorsprong van 6-2, maar Nikantes kwam steeds meer in het spel en sloot weer aan. Toch kon de hoofdmacht de gehele wedstrijd minimaal een puntje voor blijven, wat resulteerde in een terechte eindstand van 19-17. Triade 1 staat op een tweede plek en speelt volgende week tegen de nummer 1, DVS ’69.