2x winst – 2x verlies – 2x gelijk bij Triade!

By 18 oktober 2015 Nieuws

Buiten daalt de temperatuur angstvallig, voorzichtig worden de zaalschoenen tevoorschijn gehaald. Toch moesten er afgelopen zaterdag nog 6 ploegen een lange warming-up houden om hun wedstrijd zo goed mogelijk in te gaan. De ploegen van Triade waren aardig in evenwicht door 2x te winnen, 2x te verliezen en 2x op een gelijkspel te eindigen.

De E1 moest zaterdag een inhaalwedstrijd spelen tegen PKC E. De wedstrijd was in 1 woord super…(spannend-goed-fanatiek-mooi). Ze hebben dan wel met 5-6 verloren, maar de kids hebben alles gegeven. Volgens de coaches was het hun beste wedstrijd tot nu toe en terecht zijn ze dan ook super trots op hun E-team!

Triade C mocht als kampioen in hun poule het ook opnemen tegen een ploeg uit Papendrecht. Onder onverklaarbare hoge spanning werd er gespeeld.  Toch was deze matige 3-3 voldoende om solo kampioen te worden.

Triade B moest uit tegen KCC in Capelle aan de IJssel. De aspiranten van Triade begonnen haar eerste helft heel matig en kwamen niet tot scoren. Na een 2-0 achterstand in rust herpakte Triade B zich. Even leek het er op dat ze met de winstpunten vandoor zouden gaan, maar de wedstrijd eindigde toch uiteindelijk in een 5-5 remise.

Triade 2 was heer en meester in de wedstrijd tegen kampioen ADO. Waar Triade eerst punten liet liggen in de tweede helft kreeg het nu wel wat het verdiende. Triade speelde een zeer volwassen en goede wedstrijd en won terecht van de kampioen. Jammer dat dit spel pas aan het eind van het seizoen vertoond wordt, maar dit zal zeker een opsteker voor het nieuwe zaalseizoen zijn. Of dat in dezelfde samenstelling is, is met het aanstaande selectiemoment nog niet zeker. Maar dat er genoeg kwaliteit in het team zit om hoger te eindigen is wel zeker. Het tweede sluit de competitie af op een 6de plaats met slechts 3 punten, waar het zeker qua prestaties hoger had kunnen staan.

Waar de meeste teams gisteren de laatste wedstrijd gespeeld hebben, heeft Triade 3 pas haar eerste thuiswedstrijd gespeeld. Duidelijk dat er weer even gewend moest worden, want het duurde 25 minuten voordat het eerste punt viel. Echt in vorm kwam Triade 3 deze wedstrijd niet en wist het iets beter scorende ACKC niet van zich af te slaan. Zo werd er met een onnodig verlies van 6-8 het veld af gegaan.

Een super spannende wedstrijd was er bij  Triade 4. Tegen Olympia liepen in de eerste helft de gemoederen hoog op. Maar de sportiviteit werd gelijk weer herpakt, wat resulteerde in een spannende en fanatieke wedstrijd!  Met een 4-3 voorsprong duurde het na rust lang voordat er weer gescoord werd. Door slechte passes en door aanvallen niet af te maken, moest er bij een 5-5 stand een tandje bijgezet worden. En dat lukte, ook dankzij de supporters! Triade 4 haalt 2 punten binnen door met 7-5 van Olympia te winnen.