2e speelronde zaalcompetitie ’12-’13

By 15 november 2012 Nieuws

Komend weekend mogen we weer uitkijken naar een echt korfbalweekend. Eentje waar niemand wordt overgeslagen en elk team mag genieten van het thuisvoordeel. Voorgaande jaren speelde de jeugd ’s morgens en de senioren ’s avonds hun wedstrijd in de sporthal. Dit jaar wordt het een aaneengesloten geheel van korfbalwedstrijden. Een heerlijk daagje korfbal dus. Kijken jullie er ook al zo naar uit?

Is het ooit voorgekomen dat alle (8) teams van Triade achter elkaar gespeeld hebben? We zouden het de kenners en oudgediende eens moeten vragen. Misschien in een ver verleden op de vloer van buurman De Ooievaar.
’s Morgens om 09.00 is de aftrap door onze jongste gelederen van Triade E. Zij nemen het op tegen Merwede uit Sliedrecht en willen net als de vorige keer doelpunten gaan maken. Alleen nu met een positief resultaat als afsluiting.
Triade D zal om 10.00 eveneens tegen Merwede beginnen. De overwinning vorige week op PKC smaakt naar meer. Familie en kennissen: ‘Komen jullie ze aanmoedigen?’
De ploeg die als een van de weinige teams van Triade een wrang gevoel heeft overgehouden aan de 1e speelronde is Triade C. Niet getreurd, er komt een revanche. In dit geval zal om 11.00 Albatros de tegenstander zijn.
Een uur later mag Triade B thuis laten zien dat ze ook prima in deze klasse goed uit de voeten kunnen. Zal er nu meer tegenstand komen? Hoe dan ook gewoon met z’n allen scherp zijn en winnen van Gemini uit Gouda.
Dat het beter kan en moet, dat weten de jongens en meiden van de A maar al te goed. Kansen genoeg vorige week, maar effectief niet altijd. Is GKV de juiste tegenstander om dat voor al het toegestroomde publiek te laten zien?

Dat publiek komt niet alleen voor onze A’tjes. Natuurlijk komen ze ook voor Triade 3. Zij beginnen om 14.20 uur tegen een bekende tegenstander Merwede.
Deze vereniging uit Sliedrecht zou prima met een bus kunnen komen, want ook de tegenstander van Triade 2 komt hier vandaan. Een geduchte tegenstander die makkelijk weet te scoren. Positief blijven en niet meegaan in hun tempo zou nog weleens goed kunnen uitpakken.
De afsluiting van deze mooie dag komt niet geheel verrassend op de naam van Triade 1! Zij wisten hun eerste wedstrijd te winnen en zodoende is de kop eraf. Ditmaal komt ODI naar Groot-Ammers en zal de wedstrijd om 16.50 beginnen. De opdracht is duidelijk: zorg ervoor dat je tegenstander met lege handen staat aan het einde van de wedstrijd.

Dat is uiteindelijk de opdracht voor elk team. Maar vergeet vooral niet te genieten van dit leuke spel. Zowel spelers als supporters of misschien wel allebij. Succes iedereen en laten we met z’n alle er een echte Triade dag van maken van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat!