2e speelronde jeugdcomp. ’21

By 21 juni 2021 Nieuws

Na een weekje met heerlijk zomers weer, waren er weer de jeugdwedstrijden op de zaterdag. Helaas voor de A2 ging hun wedstrijd niet door. Maar voor andere teams was het weer genieten om op het veld te staan. Lees hier de verslagen van de gespeelde partijen.

De E1 en E2 mochten samen uitkomen om voor het eerst op een D-veld te spelen. Na enige spanning en onzekerheid begonnen de E’tjes aan de wedstrijd tegen Vriendenschaar in Nieuwpoort. De eerste helft was erg wennen en zoeken naar kansen. We gingen de rust in met 4-3. Triade was erg sterk in de tweede helft en scoorde mooie doelpunten. Eindstand 11-3.

Triade C1 moest het wederom opnemen tegen een C-tegenstander. Gelukkig hadden we nu afgelopen woensdag kunnen oefenen op de hoge korven en met de zwaardere ballen. Met hulp van Rosanne en Sem waren we compleet en konden we beginnen. Het team van Merwede was in de eerste helft een stuk sterker. Na een peptalk in de rust en duidelijke aanwijzingen voor de tweede helft, gingen we weer aan de slag en ging het een stuk beter. Helaas was Merwede een maatje te groot voor onze C, de thuiswedstrijd werd helaas verloren met 4-13.

De B2 speelde zaterdag tegen SKV B1 op ons veld. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd, wat zorgde voor een spannende wedstrijd. Helaas kon Triade niet aan het langste eind trekken en moest het genoegen nemen met een gelijk spel. Eindstand 3-3.

Afgelopen zaterdag mocht de B1 het opnemen tegen Albatros in Zwijndrecht. Bij de start van de wedstrijd ging het nog moeizaam, slordig spel en onrustigheid zorgde voor een achterstand van 4-3 in de rust. Na een stevige bespreking, werd er na rust weer gekorfbalt zoals we dat van de B1 gewend zijn. Helaas werden er in de tweede helft veel foute keuzes gemaakt door de scheidsrechter, waardoor Triade niet uit kon lopen. Toch liet Triade B1 hun koppie niet hangen en speelden hier goed op in. Goed verdedigend spel en het uitspelen van de juiste kansen resulteerden in het feit dat er 2 punten mee naar huis genomen mochten worden. De eindstand 5-8.

Volgende week spelen we om 13.25 thuis tegen PKC. Triade en PKC zijn gezamenlijk eerste en de winst zal dus bepalen wie er ‘kampioen’ wordt van deze mini-competitie.

Triade A3 nam het op tegen KVS’17 A1 in Nieuwpoort. Triade begon vol goede moed, maar helaas bleek KVS echt een maatje te groot voor de kersverse A3. De doelpunten vlogen ons om de oren. Ruststand 1-14. Na de rust ging Triade beter spelen, en speelde in op de zwakkere punten van de tegenstander. Wat nog resulteerde in 4 mooie doelpunten. Helaas was dit niet genoeg en werd er afgefloten bij 5-24. Een minder fijne, maar ook heel leerzame wedstrijd voor de A3.

De A1 nam het op tegen Victum A1 in Houten, na het verlies van vorige week waren de A’tjes gedreven op winst. Triade kwam achter te staan met 2-0 , waarna het spannend opliep tot een stand van 9-7 in de rust. Triade kreeg de opdracht rustig te blijven spelen en de kansen goed te benutten, want die waren er genoeg. Na een achterstand van 12-7 kwam Triade terug tot een stand van 13-13. Na een zenuwslopend eind trok Triade de winst naar zich toe met een eindstand van 15-17.