2014 begint met veel doelpunten!

By 12 januari 2014 Nieuws

Een overvolle dag in de Reiger, die ’s morgens om 09.00 uur al begon en waarvan de laatste spelers tegen de klok van zeven pas van het veld liepen. Zo in het nieuwe jaar is het dan altijd weer spannend hoe de ploegen het oppakken. Alle teams kwamen in actie en we beloven verder in dit verslag veel doelpunten. Of ze allemaal in het voordeel van Triade zijn? Lees snel verder om daar achter te komen!

Voor de F jeugd begon de dag al vroeg. Zij begonnen om 9.00u met korfballen. Maar zowel in de thuiswedstrijd als in de uitwedstrijd kon de F niet op tegen PKC/Hagero F. Er waren opnieuw weer kansen, maar het lukte niet om deze te verzilveren met een doelpunt. In de wedstrijd werd het 0 tegen 3 voor PKC/Hagero. Tijdens de strafworpen, wist Triade F maar liefst drie keer te scoren en daarmee was daar een eerste kleine overwinning van de dag een feit. PKC/Hagero F scoorde twee keer.
Oranje Wit E, werd in Dordrecht verslagen met een eindstand van 0 – 8. Tijdens de tweede ontmoeting, in sporthal De Reiger, stond er bij rust een stand van 10 tegen 0 op het scorebord. Door het snelle spel van Triade E, wist Oranje Wit soms niet waar ze moesten kijken. Ook kreeg het publiek zeer goed uitgespeelde kansen te zien o.a. een paar fraaie doorloopballen. Na de rust bleef de sneltrein door gaan en stopte Triade E met scoren bij een eindstand van 17 – 0.
Er kwam nog een PKC/Hagero team naar Groot-Ammers. Triade D speelde ook tegen een ploeg uit Papendrecht. In deze tweede ontmoeting tussen beide achttallen was de ploeg van PKC toch sterker. Dapper blijven onze D-tjes strijden, maar opnieuw een nederlaag: 1-12.

De volgende ploeg in actie is Triade C. Trotse koploper in hun poule zijn ze en ook na de wedstrijd tegen Merwede is dat een feit. Vrij gemakkelijk werd er gewonnen en de groei van dit team is duidelijk zichtbaar. De ploeg uit Sliedrecht ging huiswaarts met een 9-3 nederlaag aan hun broek.
Ook de tegenstanders van Triade A gingen zonder de punten naar huis. Alleen was dit een ander soort wedstrijd, waar vooral spanning en frustraties centraal stonden. Gelukkig konden onze eerstejaars A-junioren hun hoofd koel houden. Door de 6-5 overwinning op Movado maakt dit team een sprong naar de top in het klassement, wat uiteraard een prima prestatie is.

Dan de middag die ingedeeld werd door de seniorenteams. Allereerst was het aan Triade 3 om de schade beperkt te houden tegen PKC. In de uitwedstrijd werd er met dikke cijfers verloren. Maar dat elke wedstrijd weer anders is hebben de mannen en vrouwen van Triade 3 wel laten zien. Constant spelende vakken zorgde voor een prima prestatie. Ook als er tegen een achterstand aangekeken werd, raakte ze niet in paniek. Dat resulteerde in een keurige, maar ook zeker terechte 9-9 remise.

Voor Triade 2 en 1 werd het een dag met doelpunten, maar helaas ook teveel tegen. Triade 2 begon voortvarend aan hun wedstrijd tegen Kinderdijk. De nummers 2 en 3 van de ranglijst zorgde voor een waar doelpuntenfestijn. Het tweede had de touwtjes in de 1e helft in handen, maar de ploeg uit het molengebied bleef toch mee scoren. De opgebouwde voorsprong werd na de rust koelbloedig omgezet in een achterstand. Triade 2 had pas in de laatste 5 minuten een antwoord hierop, maar kwamen net te kort om hun positie op de 2e plaats te behouden. 39 doelpunten in deze wedstrijd waarvan er 19 voor Triade 2 waren, wat normaal gesproken genoeg zou zijn voor de overwinning.

Koploper Oranje Nassau kwam met een grote formatie naar Groot-Ammers om hun wedstrijd te spelen tegen rode lantaarnhouder Triade. Door de eerste confrontatie waren ze gewaarschuwd en begonnen scherp aan de wedstrijd. De hoofdmacht van Triade begon te mat en dat resulteerde in een 8-12 achterstand bij rust. Vooral de scherpschutters uit Vlaardingen schoten vanuit alle hoeken raak. Even leek de genadeklap gevallen te zijn, toen kort in de 2e helft het verschil op 6 werd gebracht. Toch ging Triade er nog geheel voor en knokte zich knap terug. De stand werd weer terug gebracht naar een verschil van 2 doelpunten en er leek opnieuw een stunt opkomst te zijn tegen de koploper die het even niet meer wist. Toch antwoordde ze met 2 snelle tegendoelpunten gemaakt door hun schutters die het vizier wel op scherp hielden. Opnieuw een nederlaag voor Triade, die ondanks de sterke 2e helft opnieuw met lege handen stonden. Eindstand 21-24.

Als afsluiting van de dag stond er een klassieker op het programma. Triade 4 nam het op tegen het alom bekende Kinderdijk. Je zou er vooraf verschillende analisten op los kunnen laten, maar vooraf weet je nooit wat deze wedstrijd je gaat brengen. Dit keer bleef Triade knap overeind en won de wedstrijd met 7-6. Hierdoor doe je ineens weer mee in de sub-top, wat deze poule tot een zeer interessante maakt.