1e speelronde zaalcompetitie ’12-’13

By 8 november 2012 Nieuws

Voor alle korfballers in Nederland komt de zaalcompetitie er weer aan. Sommige spelers(ters) geven hun voorkeur aan het spelen in de zaal, wat de voordelen heeft dat de omstandigheden altijd hetzelfde zijn. Maar er zijn ploegen die hun voordeel halen door op het veld te spelen, helaas voor hun, want de eerste speelronde komt er aan.
De oefenwedstrijden zijn voor Triade afgerond met genoeg stof om door te voeren tijdens de wedstrijden. En ook de zaaltrainingen zijn al volop bezig, wat toch enig aanpassing vergt voor de teams. Het speelveld is kleiner, het belangrijker om het tempo vast te houden tijdens het spel en er mag meer geschoten worden alhoewel er ook veel sneller prachtige acties gemaakt kunnen worden.
Ga ook eens kijken tijdens een wedstrijd in Wereldtickets Korfbal League!
Zaterdag speelt alleen Triade 2 geen wedstrijd, de andere teams gaan op pad.

Voor KV Triade start om 10.40u de C met de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie 2012-2013. In Almkerk is ACKC hun tegenstander. De E reist met drie nieuwe korfballers(ter) af naar Heinenoord. Voor hen is het de eerste wedstrijd, tegen Oranje Zwart/De Hoekse, die zij gaan spelen, misschien zit er wel een doelpunt in, dat zou fantastisch zijn. Zij starten om 11.50u.
Voor Triade 3 staat er een iets langere rit te wachten, zij rijden naar Bergen op Zoom om in sporthal Tuinwijk te spelen tegen Scheldevogels, aanvang 13.15u.
In Nieuwerkerk aan de IJssel speelt de B, om 16.00u tegen de B van Nieuwerkerk. Tien minuten later begint ook Triade 1 aan hun eerste zaalwedstrijd. Ook in Heinenoord gaat Triade 1 op zoek naar punten tegen Oranje Zwart/De Hoekse.
De D speelt voor hun doen een late partij, voor hen is PKC D de tegenstander. De scheidsrechter van PKC zal in fluiten om 17.00u. Maar het kan nog later, want de A begint pas om 18.00u te spelen. Zij reizen af naar Albatros in Zwijndrecht.

Iedereen veel succes tijdens de eerste wedstrijden!