1e speelronde voorjaar veldcompetitie ’17

By 30 maart 2017 Nieuws

Het wordt warmer buiten. De klok is afgelopen weekend voor uitgezet. De trainingen zijn ook al heerlijk in de buitenlucht en de competitie gaat beginnen. Ja, inderdaad op 1 april. En dat is geen…. Helaas niet voor alle teams, want de wedstrijd voor Triade 3 is al komen te vervallen. De overige 10 ploegen van Triade spelen thuis in Nieuwpoort of uit in Papendrecht, Dordrecht, Nieuwegein of Vlaardingen. Lees verder waar de wedstrijden gespeeld gaan worden en hoe laat dat zal zijn.

We kijken eerst naar de thuiswedstrijden. Te beginnen bij Triade E en F. Zij starten om 9.00u met hun partij. Triade E de gevierd kampioen in de zaal, gaat het opnemen tegen Merwede E uit Sliedrecht. Voor de F van Triade komt HKC F spelen op het kunstgras in Nieuwpoort.
Nadat deze twee partijen gespeeld zijn gaat de D van Triade verder. Eerst de D1 om 10.00u. De D2 volgt om 11.00u. Voor het eerste D team komt ook een ploeg uit Hardinxveld-Giessendam naar hen toe. Dat is Vriendenschaar D. De D2 van Triade speelt tegen Kinderdijk D.
Uit Strijen komt Ventura Sport C naar Nieuwpoort om het te gaan opnemen tegen Triade C. Zij spelen tegen elkaar om 12.00u.
Dan speelt er aan het einde van deze eerste ronde op het veld, Triade 4 nog tegen ’t Capproen. Deze partij start om 13.30u. Let op de aanvangstijd is gewijzigd van 13.00u naar 13.30u.
Dan kijken wij naar de uitwedstrijden. In Papendrecht gaat Triade B spelen tegen PKC/SWKGroep B. Dat zal zijn om 11.45u. Ook in een van de Drechtsteden gaat Triade A op zoek naar twee punten bij KC Dordrecht A. Hun aanvangstijd is 13.00u.
Zoals al gezegd dan blijven er nog twee senioren ploegen over, daar Triade 3 hun wedstrijd niet door gaat. Triade 1 en 2 had afgelopen dinsdagavond een oefenwedstrijd bij Dijkvogels in Maasland. Voor Triade 2 pakte dit niet goed uit. Zij nemen de leerpunten mee naar Vlaardingen waar gespeeld gaat worden tegen Twist om 17.00u. Het is alweer even geleden dat zij tegen elkaar gespeeld hebben. Dat was op zaterdag 3 september 2016. Het werd toen 10 tegen 11 voor Twist. Opnieuw dus de eerste wedstrijd tegen elkaar, wie weet kan Triade 2 wel zien te winnen?
Bij Dijkvogels tegen Triade 1 was het wat spannender. Beide ploegen gingen gelijk op. Zaterdag speelt Triade 1 tegen Koveni in Nieuwegein om 15.30u. Ook voor hen was het begin september 2016 de eerste ontmoeting tussen beide eerste ploegen. Toen won Triade met 17-12. Inmiddels staat de thuisploeg op een laatste plaats en Triade op de derde plek. Kan Triade weer de punten pakken en hun plaats vasthouden?

Iedereen veel plezier tijdens de wedstrijden!