1e speelronde voorjaar veldcompetitie ’16

By 1 april 2016 Nieuws

En ja hoor, de veldschoenen mogen nu definitief uit de kast. Bij veel korfballers is dit al gebeurt voor de nodige trainingen en oefenwedstrijden, máár zaterdag 2 april dan begint de competitie. Met de huidige weersvoorspellingen zal het aangenaam zijn om te gaan korfballen. Alle twaalf teams van kv Triade gaan hun eerste wedstrijd spelen. Waar en hoe laat, dat leest u in het voor-verslag.

We beginnen met de uitwedstrijden:
Ze kijken er nu al naar uit. Om 9.30u speelt Albatros F tegen Triade F in Zwijndrecht. Het is voor Triade F hun eerste officiële wedstrijd. Tijdens het oefenen lieten zij al een goed resultaat zien, kunnen zij dat nog een keer voor elkaar krijgen?
Om 10.15u de wedstrijd: Nikantes D – Triade D2, in de zaal konden zij afsluiten met winst. Bij Nikantes zijn er punten te halen, is het voor hen haalbaar om ze mee te nemen naar Nieuwpoort?
Ook voor Triade A staat een reis naar Nikantes A te wachten. Zij spelen om 11.30u tegen elkaar. Tijdens de zaalcompetitie was de A van Triade nog niet op stoom. Zij kunnen meer een veld team zijn. Gaan zij dat ook laten zien?
Op dezelfde tijd begint in Klundert DSO- Triade 3 én in Ridderkerk KCR- Triade 2. Beide wedstrijden beginnen om 13.00u. Beide ploegen werden kampioen in de zaal. Wat laten zij zien tijdens de buiten competitie. Het veld is mogelijk groter, als er nog niet gespeeld wordt op de nieuwe afmetingen voor buiten, dus op de afmetingen die ook in de zaal worden gehanteerd.
16.00u Maassluis- Triade 1. Het eerste van Triade mag zich gaan bewijzen, dat ze mee kunnen komen tijdens deze “halve competitie” voor hen.  In de zaal konden zij net niet en podiumplek weten te bemachtigen. In deze competitie moeten zij nog hun draai zien te vinden, te beginnen tegen Maassluis.

Dan de thuiswedstrijden op het kunstgras veld bij Poortzicht:
Twee wedstrijden om 9.00u Triade E2 en Triade E1, beide ploegen spelen tegen PKC/SWKGroep E. Ook de E ploegen van Triade zijn hard aan het trainen om te komen tot een overwinning. Kunnen zij gelijk een overwinning op eisen?
Dan de derde kampioen van Triade, zij spelen om 10.05 tegen Korbatjo. Triade D1 pakte uiteindelijk het kampioenschap mee en hebben dus hun eer te verdedigen, maar wil Korbatjo daar aan mee werken?
Tijdens de najaar competitie pakte zij al een “periode” titel, in de zaal werden zij derde en hun eerste wedstrijd op het veld begint om 11.10 tegen SKV. We hebben het over Triade C. De verwachtingen zijn positief, kunnen zij dit ook waar maken?
De aspiranten: Triade B – Eureka. Een tegenstander die niet vaak voorbij hoort komen. De ploeg uit Rotterdam speelt om 12.15u tegen de B van Triade.
Voor Triade 4 begint de competitie tegen Ventura Sport, zij spelen om 13.35u. Tijdens de najaar competitie deed Triade 4 het iets beter als in de zaal. Kunnen zij in de komende wedstrijden wel meer punten binnen halen?

Iedereen weer veel plezier gewenst op de velden!