1e speelronde voorjaar competitie ’15

By 27 maart 2015 Nieuws

Het zonnige weer laat nog even op zich wachten. Maar Kv Triade is klaar voor de competitie op het veld. Na de nodige trainingen en oefenwedstrijden, zijn de teams weer gewend aan de omstandigheden. Zaterdag zijn er naast de korfbalactiviteiten, ook de kangoeroes te vinden op het veld, want zij gaan samen met de F paaseieren zoeken en knutselen.

De twee Triade F teams, starten om 10.00u. ACKC F en PKC/SWK groep F komen naar het veld in Nieuwpoort om tegen de F van Triade op te nemen.
Tussen het paaseieren zoeken door, begint Triade D om 11.00u hun jacht naar punten tegen Merwede D. Ondanks de lastige tegenstanders in de zaal, wisten zij te eindigen op plaats 4. Mogelijk is tijdens deze competitie een podium plaats haalbaar.
12.15u start Triade B tegen Deetos/Snel B. De verwachting om even kampioen te worden in de zaal, is voor Triade B in rook op gegaan met een punt verschil belanden zij op een tweede plek in hun poule. Met frisse moed zijn zij er klaar voor om nu wel de beker te mogen vasthouden.
Als laatste thuisspelende ploeg mag Triade 3 aantreden. Rond de klok van 13.45u komt ook Ventura Sport uit Strijen het veld op. Tijdens de zaalcompetitie wist Triade 3 te eindigen op een gedeelde derde plaats met vijf gewonnen en verloren, twee keer gelijk. Met de aandachtspunten uit de oefenpartij tegen Vriendenschaar kunnen zij verder gaan werken om de twee punten in Nieuwpoort te houden.
Dan gaan we naar de uitwedstrijden. Te beginnen bij Triade 1. Kijkend naar de ranglijst, zou je kunnen denken dat zij al kampioen zijn, maar niets is minder waar. Er zijn nog zeven veld wedstrijden te spelen, voordat bekend is wie er gaat promoveren naar de tweede klasse. Laten we niet op de feiten vooruit lopen. Triade 1 reist af naar het kunstgras in Ridderkerk, waar Ten Donck ook zal strijden voor hun plek in de lijst. Zij spelen tegen elkaar om 15.30u.
Waar Triade 3 het in de zaal op nam tegen NIO 6, mag nu Triade 4 het de Rotterdammers lastig gaan maken. Na ook de nodige buiten trainingen, weet ook Triade 4 waar zij op moeten gaan letten, zo mogelijk pakt dit positief voor ze uit. Aanvang: 14.30u.
In Almkerk is ACKC D de tegenstander van Triade D2. De huidige E in de zaal is doorgeschoven naar de D2. Zij gaan spelen in twee vakken, dat zal voor ze even wennen zijn. Om Triade D2 aan te moedigen, kunt u aanwezig zijn om 11.00u op het kunstgras van ACKC.

Nog even een vrije zaterdag voor Triade 2, A en C. Iedereen veel kijk- en speelplezier toegewenst!