1e speeldag jeugdcomp ’21

By 14 juni 2021 Nieuws

Het was dan zover, afgelopen zaterdag zijn de eerste wedstrijden voor de jeugd weer gespeeld. Na de vele trainingen mochten ze nu tegen tegenstanders gaan spelen. En dat gaat natuurlijk niet vanzelf, maar er waren een aantal mooie uitslagen. Maar ook voor de senioren lijkt het er goed uit te gaan zien, want zoals het nu naar uitziet worden de sportwedstrijden ook weer toegestaan. Wie weet na de zomer dan…Lees gerust de verslagen van de eerste jeugd wedstrijden.

Triade D mocht het zaterdag opnemen in Almkerk tegen ACKC. Bij aankomst was er gelijk een grote verassing, we moesten gaan spelen als C. Met inschieten waren ze gelukkig al snel over de schrik van een hogere paal heen en kregen we zin in de wedstrijd. De 1e helft ging het best goed, zeker kijkend naar de tegenstanders die gewoon een stapje groter en ouder waren. Zo gingen we met 4-0 de rust in. In de 2e helft hadden wij toch ook wel zin om te gaan scoren. En dit hebben we gedaan, al snel hadden ook wij er 2 doelpunten inzitten. Helaas was dit voor ACKC geen reden om te stoppen met scoren. Eindstand 11-2.

De C2 (B2), nam het zaterdag op tegen ACKC B3 in Almkerk. Woensdag werd er super getraind en iedereen had er erg veel zin in.
Door een aantal afmeldingen konden we als team helaas niet compleet zijn, gelukkig stonden Diede, Iker en Levi van de D voor ons klaar.
Triade was qua spel en acties zeker de betere partij, maar het lukte niet de vele kansen af te maken. ACKC daarentegen had amper kansen, maar wist die (met hulp van de scheidsrechter ?) af te maken. In de rust stonden we 6-2 achter. Door een peptalk in de rust en een aantal wissels, ging Triade er weer voor en kwamen ze steeds dichterbij. Helaas kon Triade het tij niet meer keren en werd er verloren met 8-7. Toch werd het veld met opgeheven hoofd verlaten en mag Triade ondanks verlies zeker trots zijn op wat ze hebben laten zien!

De (C1) B1 van Triade nam het thuis op tegen Kinderdijk B2. Kinderdijk begon scherper aan de wedstrijd en kwam snel op een 0-2 voorsprong. Triade kwam door 2 snelle doelpunten terug in de wedstrijd en het stond weer gelijk. Hierna was Triade de betere ploeg, maar door slordig en gehaast te spelen, kon de thuisploeg niet uitlopen. Triade was iets scherper in de afronding, waardoor we met een 5-3 voorsprong gingen rusten. De tweede helft werd het spel beter verzorgd en volgden mooie aanvallen, waaruit gescoord werd. Verdedigend was er te weinig druk op de schoten van Kinderdijk, maar de winst kwam niet meer in gevaar. De eerste wedstrijd van de minicompetitie werd gewonnen met 10-6.

Triade A3 speelde bij SKV A1 in Sleeuwijk. Bij de start was het tempo bij beide teams hoog, al snel stond het 1-1. Door wat gemiste kansen en wat slordigheidjes aan de kant van Triade kon SKV uitlopen naar een 5-1 ruststand. Triade zat er na de rust weer goed bij. Er werden mooie aanvallen uitgevoerd alleen bleef de afronding achter. Helaas werd de eindstand 7-2. Er is genoten door de spelers, want eindelijk kon er weer een echte wedstrijd gespeeld worden, helaas hebben we die niet gewonnen. Op naar volgende week!

De A2 wist dankzij een flitsende startte winnen op het veld van PKC in Papendrecht. Na 4 aanvallen stond er een 4-0 voorsprong op het bord voor de A2. Dit gaf gelijk lucht om rustig te blijven aanvallen en niet van slag te raken door een tegendoelpunt. De A2 ging lekker door met score en dankzij trefzeker dames won de A2 met 6-14 van PKC.

Triade A1 speelde afgelopen zaterdag thuis in Nieuwpoort tegen ACKC A1. ACKC kwam al snel op voorsprong, maar deze voorsprong wist Triade weer in te halen. Toch was ACKC iets scherper en zuiverder, waardoor ze toch voor bleven staan. Triade probeerde de achterstand in te halen, maar helaas lukte dat niet. Eindstand 8-13