1e overwinning van Triade een feit!

By 1 september 2014 Nieuws

De seizoenstart voor het korfbaljaar 2014-2015 is een feit. Afgelopen zaterdag mocht Triade 1 het spits afbijten tegen Ten Donck uit Ridderkerk. Na goede en intensieve voorbereidingsweken begon de hoofdmacht voortvarend en wisten hun eerste wedstrijd te winnen.

In de beginfase werd de basis gelegd voor de 1e solide thuisoverwinning van het seizoen. Via 5-1 en 6-2 werd er gerust met een 8-3 ruststand. Vooral het verdedigende werk van de thuisploeg zag er overtuigend uit.
Na de thee kwam Ten Donck nog even terug tot 8-5. Maar toen werd duidelijk dat de groen-witten niet voor het eerst in de 3e klasse spelen en zich niet gek lieten maken. Dichterbij dan dat kwam de tegenstander niet en de doelpunten werden weer gemaakt. Zo speelde het sterk verdedigende Triade de wedstrijd volwassen uit en won het met 14-8.
Volgende week zal het een stuk lastiger worden in de uitwedstrijd tegen het uit de 2e klasse gedegradeerde DKB uit Best.