17e speelronde zaalcompetitie ’15-’16

By 10 maart 2016 Nieuws

Dan is het einde van het zaalseizoen, a.s. zaterdag weer zover. Vanaf begin november kon korfballend Nederland in de zaal spelen, maar de veldcompetitie is in aantocht. De oefenwedstrijden voor op het veld zijn al geregeld en het programma is in de maak. Met maar liefst negen uitwedstrijden sluit Kv Triade dit seizoen af.

De wedstrijd tussen Triade 3 en KCC gaat niet door, deze wedstrijd gaat nog verzet worden.
Triade E1 en E2, spelen om 9.00u, allebei tegelijk en tegen dezelfde tegenstander. Namelijk Vriendenschaar in sporthal De Appelgaard. Tijdens de vorige ontmoetingen, was het verschil voor de E1 wel groot met de Hardinxvelders. Kunnen zij dit keer voorkomen dat het niet opnieuw gebeurt? Maar dat geldt ook voor de E2 natuurlijk, ook zij hebben het “ zwaar”  gehad tijdens de vorige partij korfbal.
De kersverse kampioen, Triade D1, nu op een gedeelde eerste plaats met Korbis (maar Korbis heeft al hun wedstrijden gespeeld). Dit betekend wel dat als Triade D1 alleen kampioen wil blijven dat er gewonnen moet worde van Twist D. 5 – 3 was de uitslag van de vorige partij. Twist – Triade D1 begint om 11.15u in Vlaardingen.
Rond het middaguur, 12.00u speelt Triade C tegen Vriendenschaar ook in Hardinxveld-Giessendam. Zij weten nog de uitslag van de vorige ontmoeting, op 9 januari, want toen werd het 15 – 5 voor de C van Triade. Met winst kan de Triade C de derde plaats vast houden.
In de van Rapparthal te Gorinchem, gaat Triade B korfballen tegen GKV B. Ook Triade B wist tijdens de thuiswedstrijd te winnen van de Gorkumers. Deze wedstrijd begint om 11.35u. Zijn er nog kansen om een plekje te stijgen in de poule? De mogelijkheid zou er kunnen zijn, alleen is dat wel afhankelijk wat de Nexus B doet .
Triade A kan wel een overwinning gebruiken om dit zaalseizoen positief af te sluiten. In en tegen Vlaardingen A, 11.10u, is die mogelijkheid er weer. Met een ruime zege tegen Nexus, 10-3, is de motivatie er om het Vlaardingen A moeilijk te gaan maken.
Dan gaan we naar de senioren. Merwede – Triade 4 om 13.25u. Het is alweer bijna een maand geleden dat het vierde mocht gaan korfballen. Op 9 januari troffen beide ploegen elkaar in sporthal De Reiger, het werd toen in een spannende wedstrijd: 10-11. Kan Triade 4 dit keer wel met de punten naar huis toe keren?
Voor Triade 2 kan het seizoen helemaal goed eindigen, als zij uit bij DSO in Klundert, ook deze laatste partij weten te winnen. Met een verschil van 10 punten met de nummer twee in hun poule, kunnen zij ongeslagen kampioen worden. DSO weet wat hun te wachten staat. Deze wedstrijd wordt gespeeld om 12.20u in sporthal De Niervaert.
Ook in dezelfde sporthal als Triade 2, speelt om 17.00u Triade 1 hun laatste wedstrijd tijdens deze zaalcompetitie ’15-’16. Van de dertien gespeelde wedstrijden wist het eerste er zeven te winnen, een gelijk te spelen en vijf te verliezen. Tegen VIOS werd er begin januari nog gewonnen met 17 tegen 13.

Iedereen veel speelplezier tijdens de laatste zaalwedstrijden van dit seizoen!