16e speelronde zaalcompetitie ’13-’14

By 27 februari 2014 Nieuws

Het einde is bijna in zicht, van de zaalcompetitie. Maar dat betekend zeker niet dat het daarom minder spannend gaat worden a.s. zaterdag in sporthal De Reiger. De spanning gaat oplopen naarmate de wedstrijd van Triade 1 steeds dichtbij gaat komen. Maar daarvoor worden er nog vier partijen gespeeld.

Als eerste gaat de D aantreden. In een seizoen, waar het nog niet mee zit om te winnen, is Vriendenschaar D de tegenstander. Uit waren er kansen om die punten mee te nemen, maar dat ging toen niet door. Met een verschil van vijf doelpunten, was de overwinning toen voor de ploeg uit Hardinxveld-Giessendam. Maar kan het thuisvoordeel dit keer goed uitpakken voor Triade D? Aanvang: 11.30u
De laatste match voor Triade C en tevens hun kampioenswedstrijd. Zij zijn ongeslagen in hun poule. HKC C staat op een tweede plaats in die poule en zal zich niet zomaar gewonnen geven, want wat is er mooier voor hun om te winnen van een kampioen. De C van Triade  zal daar anders over denken én gaat natuurlijk er alles aan doen om te voorkomen dat HKC C tot een winst kan komen. Direct na deze partij wordt Triade C gehuldigd, rond 13.25u! Aanvang: 12.30u.
Triade 4 kruipt steeds iets dichter naar top 3 in hun poule. Maar met de twee nog te spelen wedstrijden zal het niet makkelijk worden om de punten te pakken. Tegen de, nu, nummers een en twee zal het vierde uit een ander vaatje moeten tappen, om de punten te behouden. Zaterdag 1 maart is VIOS uit Willemstad de te kloppen ploeg. Aanvang: 13.30u.
Waar het vierde naar de plekken 2 en 3 kijkt. Kijkt Triade 2 naar de tweede plaats. Het is dan wel van belang om de laatste partijen positief af te sluiten. Daar gaat mogelijk mee begonnen worden tegen de hekkensluiter Vriendenschaar. In het uit duel stond de score uiteindelijk net aan de verkeerde kant van het scorebord. Uiteraard zal er nu alles aan gedaan worden om wel positief te eindigen. Aanvang: 14.40u.

Dan de wedstrijd van de dag. Triade 1 tegen NIO 1. Samen met Hemur Enge staan de beide ploegen op een vijfde plek met acht punten. Om uit de gevaren zone te blijven, willen deze drie teams winnen om niet onderaan te eindigen. Hemur Enge speelt tegen de hoger geplaatste VIKO. Maar in sporthal De Reiger zal het vast spannend gaan worden. Welk achttal kan de druk aan en kan vrij blijven spelen? In Rotterdam gaven beide ploegen elkaar geen centimeter ruimte om een verschil te maken, toen werd het 20 gelijk. Zal het uitlopen op opnieuw een remise? Komt allen om Triade 1 aan te moedigen naar een overwinning!
Triade 1 tegen NIO begint om 15.50u.

O.a. Triade E gaat het eerste naar een overwinning schreeuwen, want zij worden voor deze wedstrijd gehuldigd voor hun kampioenschap én daarna lopen zij op met Triade 1.

Iedereen veel speel- en vooral ook kijkplezier tijdens deze laatste thuiswedstrijden in de zaal!