15e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 3 maart 2018 Nieuws

Met nog twee speelrondes te gaan is het binnen korfballen bijna afgelopen. Ondanks dat er in de nacht nog sneeuw gevallen is, mogen de Triade teams “gelukkig” gaan spelen in sporthal De Reiger. Er kan weer een kampioen bij komen, Triade B, en de andere teams willen nog de laatste te vergeven puntjes mee pakken. Lees verder hoe de laat de wedstrijden gaan beginnen.

Ook op deze laatste thuisdag mag Triade E weer gaan starten. De partij van de F is verzet naar a.s. woensdagavond in sportzaal Poortzicht, zij spelen om 17.00u. Terug naar de E dan, zij beginnen om 09:05u en spelen tegen Nikantes E2. De thuisploeg staat op plaats vier en de bezoekers op plek twee. Er wordt vandaag door bijna alle ploegen de return wedstrijd gespeeld van 11 nov ’17.
Om 10:00u Triade D2 – Nikantes D1. Het is hun laatste partij in de zaal, voor Triade D2, dus hoe leuk zou het zijn als er toch nog punten gepakt kunnen worden. Maar de nummer twee komt op bezoek of hun daar aan gaan mee werken?
Het gaat de laatste tijd steeds beter met Triade C1, zij kwamen steeds te laat op gang om een overwinning op te eisen. Nu dit veel beter gaat, zouden er kansen zijn om 11:00u, want dan spelen zij tegen PKC/SWKGroep C4.
Ook de C2 van Triade maakt sprongen, er wordt beter aangevallen en de verdediging blijkt steeds beter te staan. Zij nemen het om 12:00u op tegen Oranje Wit (D) C5. Er werd “lang geleden” op 11 nov. ’17 nog van de bezoekers verloren, maar nu op ranglijst staan zij een plekje lager dan Triade C2. Wie gaat de twee punten pakken?
Met nog twee wedstrijden te gaan, kan het bijna niet meer fout gaat voor Triade B om ook, na Triade 3, de kampioensbeker vast te mogen houden. Maar dan mag er eerst gewonnen worden van Merwede/Multiplaat B3. Zij spelen om 13:00u tegen elkaar.
Met van de tien gespeelde partijen wist Triade A er vijf te winnen, daarmee nu op een zesde plek, maar wel met een positief doelsaldo. Het zal een taaie pot worden om bij te blijven tegen de koploper in deze poule. Om 14:00u Triade A1 tegen Merwede/Multiplaat A2.
Dan zij er nog twee senioren wedstrijden te spelen. Om 15:15u Triade 4 – SKV 2. In deze streek derby, is het altijd spannend, in Giessen werd het in 2017 winst voor de thuisploeg. Nu heeft Triade 4 het thuisvoordeel, maar of dat het verschil gaat maken?
Als laatste op deze thuisdag, mag om 16:30u Triade 5 gaan spelen tegen Merwede/Multiplaat 10. Voor beide teams, staat er niet veel meer op het spel om veel verschuiving teweeg te brengen in de ranglijst. In Sliedrecht kon het vijfde goed mee komen, maar met drie punten verschil pakte Merwede de winst mee. Welke ploeg kan nu het verschil maken?

Iedereen weer veel plezier!