Opnieuw spektakel Triade!

By 15 januari 2012 Nieuws

De hoofdmacht van korfbalvereniging Triade heeft ook zijn 2e wedstrijd in 2012 weten te winnen. De tot dusverre nog ongeslagen Paal Centraal verliet sporthal De Reiger met de staart tussen de benen. Hierdoor is de spanning volledig terug en doet Triade prima mee bovenin in de zaalcompetitie!

Triade 1 was zaterdag 14 januari de enige ploeg binnen de vereniging die in actie kwam. Ondanks het ‘kale’ zaterdagavondprogramma kwamen er toch nog veel supporters op de kraker af. Triade wist wat ze te wachten stond; aanhaken of definitief afhaken. De gedrevenheid van het team en het uitgaan van eigen kracht zorgde voor een waar spektakel. Pupil van de wedstrijd, Bo Vierhoven, gaf het juiste voorbeeld door haar bal aan het begin van de wedstrijd erin te gooien. 100% score…..knap hoor!
De strijd kon beginnen en was vanaf de 1e minuut al spannend. Om en om scorend stond er na een minuut of 15 een gelijke stand van 5-5 op het scorebord. Daarna waren het de groen-witten die scherper schoten en zeer effectief waren. Dit resulteerde ook in een terechte voorsprong bij rust; 10-7.

Na elkaar positief bemoedigd te hebben in de rust, kon de 2e helft van start gaan. Het niveau van de 1e helft bleef gehandhaafd, maar ook de ploeg uit Delft bleef scoren. Een ultieme kans (strafworp) werd gemist bij Triade en de studenten profiteerde daar optimaal van. Via twee standaard situaties (12-11) en afstandschoten werd de voor hun opgelopen schade weer hersteld; 13-13. Zoals de gehele wedstrijd lag de druk om te presteren bij de koploper en het leek erop dat zij dat in de laatste minuten toch nog gingen doen. Met nog 3 minuten op de klok nam Paal Centraal voor het eerst de voorsprong in de wedstrijd (13-14) en leek alle inzet van de hoofdmacht voor niets geweest. Dit was hoe er vanaf de zijkant tegenaan werd gekeken, maar in het veld dacht het team er anders over. Door als een team er voor te blijven gaan wist uiteindelijk William Buijs 2 minuten voor tijd de 14-14 behendig er in te gooien en wist Menno den Hartog een krappe minuut later de trekker over te halen met een bekeken schot!
Niet veel later bevestigde de scheidsrechter dat Triade de winnaar mocht zijn door het laatste fluitsignaal te later horen. De feestvreugde was groots met een dankbetuiging naar de supporters. Deze supporters hebben, net als vorige week, een spektakel gezien waar alles op en aan zat. Maar vooral een prestatie die is neergezet door inzet van het gehele team!