13e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 17 februari 2018 Nieuws

Zaterdag 17 febr. de zesde Triade Thuisdag in sporthal De Reiger. Er worden twaalf wedstrijden gespeeld, behalve voor Triade B, zij hebben een zaterdag om de andere teams aan te moedigen. En een zaterdag waar duidelijk gaat wie de kampioenen gaan worden in de poules met voor de meeste teams nog drie partijen te spelen. Dus alle support is welkom! Lees verder hoe laat de teams gaan knallen!

Tijdens deze lange korfbaldag beginnen we al vroeg en wel om 09:00u met een partij voor Triade E1 tegen Merwede/Multiplaat E5 én
Triade F1 – Movado F2. In de poule van de E staat Triade op plaats vier en de bezoekers op plek zes. Triade E wist ruim te winnen van de Sliedrechters op 16 dec. jl. Maar of dat nu ook gaat gebeuren? Vorige week zette de F van Triade, nu op plek vijf, de nummer zes: PKC goed opzij met een uitslag van 0 tegen 12. Nu spelen zij tegen nummer zeven, Movado. Waar in 2017 met 0 tegen 13 van werd gewonnen. Wat gaat het nu worden?
Om 10.00u Triade D1 – Sporting Delta D4. Op een keurige derde plaats staat Triade D1, zij wisten vorige week de schade niet beperkt te houden. Zij gaan het opnemen tegen de nummer twee, waar toen ook niet van werd gewonnen. Met welke tactiek gaat Triade D1 hun derde plek verdedigen?
Uit Moordrecht komen de tegenstander van Triade D2, zij spelen tegen IJsselvogels D3 om 11.00u. Het zal zoeken zijn naar hun beste kans, want de koploper komt op bezoek in Groot-Ammers, Triade D2 zal alles uit de kast moeten halen om het IJsselvogels zo moeilijk mogelijk te maken.
Om 12.00u Triade C1 – ADO C2. In ‘s-Gravendeel stond Triade C1 te slapen en lieten zich gemakkelijk omver lopen. Met een mooie overwinning nog in het achterhoofd, weet Triade C wat zij te doen staat. Hoe gaat Triade C1 deze partij in?
Triade C2 speelt tegen PKC/SWKGroep C5 om 13.00u. Het lijkt op papier een wedstrijd te worden tussen ploegen die aan elkaar gewaagd kunnen zijn. Tijdens de vorige ontmoeting werd er een mooie overwinning gepakt door Triade C2. Wat zal de eindstand zijn na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter? Ook tijdens deze dag zijn maar liefst 12 arbiters nodig om de wedstrijden in goede banen te leiden. Hun bedanken voor het fluiten, dat mag!
De junioren van Triade: Triade A1 – PKC/SWKGroep A5 om 14.00u. Van de acht gespeelde partijen wist de A van Triade de helft te winnen, waarbij de partij tegen de Papendrechters tussen het rijtje verlies staat. Gaat Triade A weer een tweetal punten bijschrijven of gaan ze mee met de bezoekers?
Om 15.15u Triade 5 – ADO 5. Met helaas maar één punt heeft Triade 5 de rode lantaarn vast, waar ADO met geluk nog kampioen zou kunnen worden. Welke ploeg weet het verschil en deze ook vast te houden?
Het was een vrijdagavond in 2017 waar deze twee ploegen elkaar troffen, nu spelen zij om 16.30u tegen elkaar: Triade 4 – Merwede/Multiplaat 7. Het doelsaldo voor Triade 4 is zeker niet de laagste, maar kijkend naar die van de bezoekers is dat verschil wel groot. Kan het vierde van Triade het Merwede wel lastig gaan maken?
Om 17.40u Triade 1 tegen DKV Victoria 1. Van de vijf gespeelde wedstrijden in 2018 werden er drie gewonnen door Triade 1. Nu gaan zij het opnemen tegen de koploper uit Diemen. Wat kunnen zij voor elkaar krijgen tegen DKV Victoria?
Met nog maar drie gewonnen partijen, heeft Triade 2 nog geen echt ritme gevonden tijdens dit zaalseizoen. Zij spelen om 18.50u tegen IJsselvogels 4. In Moordrecht ging thuisploeg met de punten aan de haal. Hoe gaat nu de tactiek zijn van Triade 2?
Als laatste van deze korfbaldag, mag om 20.00u Triade 3 spelen tegen Merwede/Multiplaat 5. Het ging net niet goed in Sliedrecht, de punten bleven daar. Nu het er om gaat spannen, zal ook in deze partij alles uit de kast gehaald moeten worden, om die twee punten binnen te halen. Want de bezoekers dringen erg aan in deze poule. Wie gaat ze pakken?

Iedereen weer veel plezier!