13e speelronde zaalcompetitie ’15-’16

By 12 februari 2016 Nieuws

Vorig week zaterdag, pakte Triade 2 hun kampioenschap. Er is nog een team die bij winst kampioen kan worden, dat kan het derde van Triade zijn. Met zeven uitwedstrijden, zijn er 14 punten te pakken. Check onderstaand verslag waar u/jij ze kunt gaan aanmoedigen!

We beginnen met de jeugd teams. In de sporthal in Alblasserdam mag Triade E2 gaan spelen tegen Kinderdijk E, zij spelen tegen elkaar om 9.15u. Dan iets later, al om 9.50u gaat de E1 het in Sleeuwijk opnemen tegen SKV. Voor de E1 gaat het om behoud van hun huidige positie in hun poule, de vierde plaats.
In Hoogvliet, vereniging Nikantes gaan maar liefst 3 Triade teams spelen. Als eerste gaat de D2 het opnemen tegen de Hoogvlieters om 12.00u. Met helaas nog maar twee gescoorde doelpunten, zou het erg mooi zijn als er een paar ballen door de korf zouden gaan. Het team waar zij tegen spelen, heeft ook nog niet gewonnen. Dat kan nog wel eens spannend gaan worden.
Om 9.30u speelt Keep fit ’70 C tegen Triade C, in Roosendaal. Voor de C van Triade, verloopt het seizoen prima. Zij hebben al een aantal keren gewonnen en staan daarmee op een derde positie. Het wordt in Roosendaal, opletten tegen een nog onbekende ploeg, want zij spelen zaterdag en volgende week, weer tegen elkaar.
Dan gaan we naar de eerste kampioen van Triade. Triade 2 gaat het op nemen in Prinsenbeek tegen de tegenstander, waar vorige week van werd gewonnen, Terda. Uiteraard is ook bij korfbal, nog steeds van toepassing de uitspraak: “De bal is rond”, want je weet het nooit. Maar het tweede zal er wel alles aan gaan doen, om ongeslagen deze competitie af te maken. Of dat hun gaat lukken? Zij spelen om 14.15u.
De laatste twee wedstrijden worden gespeeld in Hoogvliet. Waar Triade D2 al gespeeld heeft, spelen om 16.10u Triade 3 en om 18.30u Triade 1 tegen Nikantes. Als we kijken naar het derde, kunnen zij bij winst de tweede kampioen worden van Triade. Als we terug gaan in de tijd, speelden beide ploegen in Groot-Ammers, al eens tegen elkaar, toen werd het 9-13 voor Nikantes. Dus de thuisploeg weet wat zij kunnen, maar Triade 3 zal zich daardoor niet uit het veld laten slaan. Met de steun van de mee gereisde supporters, krijgt het derde hopelijk ’the flow” om die twee punten te pakken.
Met twee verliespartijen op rij, kan Triade 1 deze trend af slaan, door Nikantes te verslaan. Ook voor deze partij geldt, de punten zijn hard nodig. Het eerste van Triade staat momenteel op een gedeelde tweede plaats, als zij dit willen vast houden, zal er gewonnen mogen worden.

Iedereen veel speel- en aanmoedig plezier gewenst!