12e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 8 februari 2018 Nieuws

Er kwamen afgelopen week al beelden voorbij van mensen op de schaats op natuurijs met een heerlijk zonnetje op de achtergrond. Voor de korfballers zijn de verschillende sporthallen hun “werk terrein”. Tijdens de vijfde Triade thuisdag werden er niet veel punten vergaard, door de Triade teams. Nu gaan zij op bezoek bij de verschillende verenigingen in Papendrecht, Mijnsheerenland, Ridderkerk, Gorinchem, Meerkerk, Schiedam, Krommenie en Zwijndrecht. Lees verder waar en hoe laat u/jij de teams kunt gaan aanmoedigen.

In Papendrecht begint voor Kv Triade de eerste wedstrijd van de dag. Dat is Triade F, zij spelen tegen PKC/SWKGroep F8 om 9.00u. Er werd al door de F van Triade met mooie cijfers gewonnen tijdens de thuis ontmoeting. Het verschil in punten is maar één punt in het voordeel van Triade F. Welke ploeg kan het verschil groter laten worden?
Om 10.00u Oranje Zwart/De Hoekse D2 tegen Triade D2 in Mijnsheerenland. Ze waren al een paar keer dichtbij een winst partij, maar het is nog niet gelukt om de eerste twee punten bij de te schrijven voor Triade D2. Gaat het hun nu wel lukken?
In Ridderkerk spelen ook twee teams tegen elkaar met maar één punt verschil in hun poule. Om 10.00u KCR E6 – Triade E1. De aansluiting met de top drie in deze poule, zal een lastige worden voor beide ploegen, maar twee punten zijn natuurlijk altijd welkom. Wie gaat deze pakken?
Om 11.30u GKV/Enomics B2 – Triade B1 in de van Rappardhal in Gorkum. Wat kunnen we zeggen over de bezoekende ploeg? Ze staan bovenaan, hebben tot nu toe: één keer verloren en een keer gelijk gespeeld. Dus er zijn ruime kansen voor Triade B op… De thuisploeg staat op een vijfde plek. Maar ook hier geldt weer alle punten zijn welkom. In de vorige ontmoeting bleef GKV aardig bij, wat gaan zij nu doen om Triade B niet te ver te laten uitlopen?
Ook in Papendrecht speelt om 13.10u PKC/SWKGroep D5 tegen Triade D1. Ze maakten een prima start van het seizoen, door al hun partijen te winnen totdat zij tegen PKC D gingen spelen, de nummer één, helaas kon daar niet van gewonnen worden. Wat nu ook blijkt in deze poule is dat de Papendrechters op een keurige eerste plaats staan. Maar om hun derde plek vast te houden, zijn er toch weer twee punten nodig voor de D1 van Triade. Op welke manier gaan zij het verschil proberen te maken?
Met een korte reis speelt om 14.00u Het Bosch C1 – Triade C2 in Meerkerk. Het werd een overwinning in Groot-Ammers voor de C2 van Triade. Om het doelsaldo in de plus te laten eindigen zijn zo min mogelijk tegen doelpunten nodig. Dat zou kunnen gebeuren tegen Het Bosch. Wie neemt de punten terug mee?
Tegen het nog onbekende Oranje Zwart/De Hoekse 2 begint om 14.15u de eerste ontmoeting met het vierde van Triade. Beide ploegen bungelen onderaan de lijst, maar door een overwinning zal een van de teams weer een stukje opschuiven. Welke gaat dat worden zal pas bekend zijn na het eindsignaal van de scheidsrechter.
Om 14.55u Nexus 2 – Triade 2 in Schiedam. Het tot nu toe laatste gelijkspel was tegen de ploeg uit Nexus voor Triade 2. Nu staan ze op een vijfde, Nexus en Triade op zesde plaats in hun poule. Gaat Triade 2 hun doelsaldo weer positief maken of weet Nexus er een aantal bij te schrijven?
Met een lange reis voor de boeg, kan Triade 1 zich op gaan maken om te gaan spelen tegen de nummer één van hun poule. Om 18.00u Furore 1 – Triade 1 in Krommenie. In Groot-Ammers was de overwinning maar nipt voor de bezoekers. Het nog ongeslagen Triade 1 in 2018, kan ook deze reeks door gaan zetten om de punten nu wel te behouden tegen de koploper. Maar welk team houdt het hoofd koel?
In Zwijndrecht, Albatros 5 – Triade 3, wat zal beginnen rond 20.45u. Een belangrijke pot om bovenaan te blijven in de poule voor Triade en voor Albatros om de aansluiting te vinden met de twee ploegen bovenin. Op 9 dec. ’17 werd het 17 – 15 voor het derde van Triade. Nu heeft Albatros het thuis voordeel, kunnen zij daar gebruik van maken óf weet Triade het verschil al snel te maken?

Iedereen weer veel plezier tijdens de wedstrijden!