12 uit 6 voor Triade!

By 28 april 2013 Nieuws

Opnieuw een prima competitieronde voor de korfballers van Triade. In totaal werden er afgelopen zaterdag 6 wedstrijden gespeeld en de maximale wedstrijdpunten werden er gepakt. Zeker richting het einde van dit veldseizoen zijn dat belangrijke overwinningen voor de teams. Kunnen we dit toch al mooi korfbaljaar met nog meer kampioenen afsluiten?

Voor de B was het eerst even zoeken naar elkaar, maar al snel kwam Triade B tegen PKC/Hagero B op voorsprong. Er was scherpte,  wat leiden tot 4 doelpunten voor rust en twee voor de B van PKC. Na de thee, werd de stijgende lijn niet voorgezet. Van de voorsprong tijdens de eerste helft, werd het een gelijkspel bij 5 tegen 5, met nog maar weinig minuten te spelen. PKC B moet gedacht hebben: het is nu alles of niets. Door de B uit Papendrecht werd er veel meer gevochten voor de bal, maar ook zij misten teveel kansen. In een betere aanval door de B kwam er een voorsprong, bijna direct gevolgt door het zevende en winnende punt. Uitslag: 7 tegen 5.

Triade A is overtuigend op weg naar de 3e kampioenstitel dit korfbaljaar. De laatste trainingen werd er steeds meer nadruk gelegd op verdedigen. Zeker met het oog op volgend seizoen kan dat geen kwaad. Opdracht was dan ook om de tegenstanders vroeg onder druk te zetten. De eerste 10 minuten ging dat goed, maar daarna dachten de jongens en meiden wel dat ze het rustige aan konden doen. Oftewel Ventura Sport kreeg kans om te scoren en dat deden ze ook effectief. Rust:8-5.
Na rust werd er wel aan de afspraak gehouden. Met nul tegentreffers kom je er dan achter dat verdedigen ook echt leuk is! Opnieuw een prima overwinning: 14-5

Triade D had ondertussen hun uitwedstrijd al gespeeld. Zij mochten als enige ploeg een uitwedstrijd spelen, in dit geval naar Zwijndrecht. Ook zij maakte in de race naar het kampioenschap geen fout en wonnen de wedstrijd met 4-12.

Triade 2 had in het uitduel met Albatros geen moeite om te winnen. Ook thuis werd dat geen probleem. De ploeg uit Zwijndrecht zag al snel dat er niet veel viel te halen afgelopen zaterdag. Vrij eenvoudige overwinning, maar ongetwijfeld ook nog genoeg leerpunten om de volgende wedstrijd tegen een gevaarlijkere tegenstander ook te winnen.

Als afsluiting mocht Triade 1 het opnemen tegen ESDO uit Kockengen. De beginfase was duidelijk voor de thuisploeg en kwam al snel op 4-0. Deze lijn werd aardig doorgezet en door een goede verdediging waren de bezoekers kansloos. In de laatste seconde werd verzaakt om de 9-3 op het scorebord te zetten, maar de basis op de overwinning was gelegd.
Halverwege de 2e helft gaf de hoofdmacht even iets meer ruimte weg waardoor ESDO kans zag om 4x te scoren. Daarna werd het weer opgepakt en ging Triade, gesteund door de supporters, verder met scoren. De scheidsrechter floot de wedstrijd af bij een 19-10 stand en zo maakt Triade 1 geen fout richting de wedstrijd tegen koploper Gemini van volgende week!

Nog twee verslagen van zaterdag 20 april, waarop ook de zaal finale van de Korfballeague werd gespeeld in Ahoy. Op het vernieuwde terrein van ACKC kwam Triade E in actie voor hun derde wedstrijd in twee vakken. Vooral in de eerste helft, was ACKC E de betere ploeg, wat met een twee tegen nul voorsprong de rust in ging. Tijdens de tweede helft herpakte Triade E zich zeer goed. Er kwamen kansen, maar het mocht niet zo zijn dat de bal door de korf ging. Eindstand: 0 – 4.
De C heeft betere zaken tegen Kinderdijk C. Op het veld in Langerak werden de Kinderdijkers makkelijk opzij gezet. Door deze overwinning met 6 tegen 3, staat Triade C met vier gespeelde wedstrijden bovenaan in hun poule.