11e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 3 februari 2018 Nieuws

De vijfde Triade Thuisdag staat zaterdag 3 febr. op het programma. Van alle Triade teams speelt alleen het vierde geen wedstrijd. Het wordt weer een lange en hopelijk mooie korfbaldag met veel mooie sportmomenten. Lees verder hoe de teams gaan beginnen.

Er wordt gestart met de eerste wedstrijden om 09:00u het gaat dan tussen Triade E1 – ACKC E2 én Triade F1 – GKV/Enomics F2. Beide teams staan op een vijfde plaats in hun poule. De nummer een uit de poule van de E komt naar Groot-Ammers en voor de F reist de nummer drie naar de sporthal. Beide ploegen wisten niet te winnen in de vorige ontmoeting met het thuisvoordeel voor de Triade teams, zouden het misschien wel lukken?
Om 10:00u Triade D2 – PKC/SWKGroep D6. Er werd maar één doelpunt gescoord in Papendrecht, gaat het nu wel lukken om meer scores op het bord te laten zien. En kan daarmee de D2 van Triade van de nul punten af komen?
Nummer drie, Triade D1. Op plaats vier: de ploeg uit Kinderdijk. Zij spelen om 11:00u tegen elkaar. Op 2 dec. ’17 werd er niet heel ruim gewonnen. Kan de D1 van Triade nu wel het verschil groter laten worden?
Het verschil in Hardinxveld-Giessendam was wel groter. Er bleef zelfs voor de C2 van Triade een nul op het scorebord staan. Wat gaan zij proberen om het de koploper zo lastig mogelijk te gaan maken? Deze partij begint om 12:00u Triade C2 – Vriendenschaar (H) C3.
Door pas laat op gang te komen, gaat de C1 van Triade geen kans maken tegen de bezoekers uit Dordrecht. Net na het middaguur, om 13:00u de partij voor Triade C1 tegen Oranje Wit (D) C4. Gaat Triade C1 laten zien dat zij wel mee kunnen komen, door alert van start te gaan en gelijk te gaan scoren?
Samen met Triade 3 gaat de B van Triade, op een eerste plek in hun poule, kans maken op het kampioenschap in de zaal. Maar dan zal er ook de partij met de nummer twee opnieuw gewonnen mogen worden. Rond 14:00u Triade B1 – Korbatjo B1. Welke ploeg heeft het geduld om op de juiste momenten te pieken en het verschil te maken?
De junioren van Triade en SKV starten om 15:00u hun partij. Met een gelijk aantal gespeelde wedstrijden en maar één punt verschil kan een van de A ploegen een plaatsje opschuiven. Het voordeel in vorige ontmoeting was toen voor SKV A, wat kan Triade A daar tegenover zetten?
Met nog steeds een reeks van gewonnen wedstrijden, in 2018, heeft Triade 1 iets waar te maken. Om 16:10u spelen zij tegen Stormvogels uit Uitgeest. In de hal van Stormvogels pakten zij net hun punten mee, waar Triade 1 met lege handen naar huis kon gaan. Laten zij hun reeks voortduren óf weten de bezoekers daar een stokje voor te steken?
Goed voorbeeld, doet goed volgen, gaat dat ook gelden voor Triade 2. Om 17:20u spelen zij tegen HKC (Ha) 4. Momenteel zijn de bezoekers de koploper in deze poule. Wat kan het tweede van Triade voor elkaar krijgen om hun van de twee punten af te houden?
Met een dubbel aantal punten van 14 gaat Triade 3 het opnemen tegen Kinderdijk om 18:35u, zij hebben zeven punten. Het bezoekende team gaf zich niet zomaar over tijdens de vorige ontmoeting. Uiteindelijk wist het derde wel met de winst er vandoor te gaan. Gaat het hun nu een stuk makkelijker af óf gaat Kinderdijk voor revanche?
Dan zijn we aangekomen bij de laatste partij van deze lange en hopelijk puntvolle dag: om 19:45u Triade 5 – Vriendenschaar (H) 6. Voor vijfde is het lastig om de wedstrijden naar zich toe te trekken. Zij kunnen nog wel een winst partij gebruiken, alleen is de vraag of Vriendenschaar daar aan gaat mee werken?

Iedereen veel plezier en vergeet niet om aan te moedigen!