11e speelronde zaalcompetitie ’13-’14

By 23 januari 2014 Nieuws

Tijdens de laatste wedstrijden is weer genoeg gebeurt, maar terugkijken heeft weinig zin. Wat gebeurt is kan helaas niet meer worden verandert. We kijken positief weer vooruit naar a.s. zaterdag, waar alleen Triade 4 een vrije zaterdag heeft.

De kans is zeer groot, dat de inwoners van Hardinxveld-Giessendam een aantal auto’s met Triade spelers en speelsters voorbij zien komen. Maar liefst vier teams gaan spelen tegen Vriendenschaar. Te beginnen bij Triade F. In hun aller eerste zaalseizoen hebben zij al twee punten gepakt. Tegen de koploper V’schaar F, zal het geen “makkie” worden om te winnen.
Voor Triade E is het een routine aan het worden om te winnen. De valkuil die daarbij komt kijken, is dat er met te weinig focus de partij word gestart. Ook tegen Vriendenschaar E moet er wel gescoord worden om te …
Een nog onbekende tegenstander, dat is Vriendenschaar D voor Triade D. Zij speelden nog niet tegen elkaar. Beide ploegen wisten al wel te winnen van Merwede D, dat een plekje boven Triade staat en een plekje onder Vriendenschaar. Dus …. vult u/jij het maar in.
De laatste ploeg die gaat spelen tegen Vriendenschaar is Triade C. De Hardinxvelders staan op een tweede plaats, de C van Triade op plek één. Ondanks dat het verschil in punten, nu wel groot is. 13 voor Triade en 7 voor Vriendenschaar speelden zij 3 gelijk in de vorige ontmoeting. Met de dertien doelpunten van vorige week, is dat een goed uitgangspunt om te gaan spelen tegen de ploeg uit Hardinxveld.
In zeer spannende wedstrijd, werd er thuis tegen Albatros 14 – 13 gespeeld. Nu uit is natuurlijk één punt verschil genoeg om de punten mee te nemen. Want nog steeds geldt dat alles mogelijk is in de poule van Triade A. Albatros A – Triade A begint om 15.30u.
Dan de senioren ploegen. Te beginnen bij Triade 3. Zij speelden in hun laatst gespeelde wedstrijd tegen PKC, een zeer goede wedstrijd. Als deze flow door gezet kan worden, dan kan koploper Oranje Wit het wel eens lastig gaan krijgen. Aanvang: 20.30u
Triade 2 staat nu op een derde plaats in hun poule. Zij spelen zaterdag tegen de nummer 4. Daar werd in de thuiswedstrijd met 10 – 6 gewonnen. Als het tweede de aansluiting wil maken met de top in de poule, dan zijn de twee punten erg welkom. Albatros kan zich voorbereiden op mogelijk opnieuw een doelpunten festijn, want tijdens de partij van zaterdag 11 januari scoorde Triade 2 maar liefst 19 keer.
Met nog vijf keer spelen, zijn ook voor Triade 1 de punten meer dan welkom. Tegen de ploeg die één plekje hoger staat in de lijst, Hemur Enge, zijn er wellicht kansen om die twee punten mee te nemen naar Nieuwpoort/Langerak. Triade wist tijdens de thuiswedstrijd wel te winnen van Hemur Enge, maar gaat dat ook lukken tijdens de uitwedstrijd? Deze strijd begint om 18.45u.

Iedereen veel speel- en kijkplezier!