10e speelronde zaalcompetitie ’13-’14

By 16 januari 2014 Nieuws

Wat was het opnieuw een echte korfbaldag vorige week in sporthal De Reiger. Ditmaal kwamen alle Triade teams in actie en zeker voor het publiek was het genieten. A.s. zaterdag zijn er maar vijf wedstrijden en deze zijn allemaal uit.

In ’s Gravendeel speelt Triade E tegen ADO E. Het verschil in punten is 10. Dat geldt ook voor de doelsaldo’s van beide teams. Triade E heeft al 76x gescoord tegen 5 doelpunten van ADO E. Maar zoals iedere week weer geldt: de punten blijven nodig.
Iets dichterbij spelen de D en C. Zij gaan naar sporthal Blokweer in Alblasserdam. De uitdagers zijn Kinderdijk D en C. 2 – 8 was de uitslag van de partij in Groot-Ammers, maar daar zal de D geen genoegen mee nemen. Er liggen natuurlijk altijd twee punten te wachten bij winst, mogelijk gaan ze mee naar Nieuwpoort/Langerak.
Voor de C loopt alles op rolletjes. Zij blijven, net als de E, alles winnen. Nu is de tegenstander Kinderdijk C. Thuis ging negenmaal de bal door de korf. Dus Kinderdijk weet wat zij kunnen verwachten. Ook voor Triade C blijft het belangrijk om niet te verslappen en wel die punten te pakken.
In de poule bij de A is alles nog mogelijk. Er staan vier ploegen zeer dichtbij elkaar, waar Triade A er één van is. Tegen de nummer drie reist ook de A naar ADO af. In een zeer spannende wedstrijd vorige week, zal Triade A mogelijk gaan proberen om direct al een ruime voorsprong te pakken, alleen zal ADO A het hier mee eens zijn?
Tegen de koploper, Oranje Nassau, kon Triade 1 niet stunten. Zij gaan via de Lekdijk naar Vianen, waar Viko de tegenstander is. En uiteraard zijn alle punten welkom, maar dat geldt natuurlijk voor beide ploegen. VIKO kan mee gaan draaien om een promotie plek, maar Triade 1 wil aansluiten bij de middenmoot. Aanvang: 19.20u.

Veel speel- en kijkplezier voor iedereen!