10 doelpunten…

By 10 maart 2013 Nieuws

Er waren zaterdag 9 maart nog 5 wedstrijden te spelen. Voor de E werd het zaalseizoen niet afgesloten met winst. Triade B wist ook niet te winnen, zij kunnen het seizoen afsluiten door volgende week punten te pakken in en tegen Maassluis B. De beide senioren teams en de junioren, wisten wel te winnen. Er word vaak gesproken dat er pas gewonnen kan worden door meer dan 10 doelpunten te scoren, dat was deze ronde ook het geval.

Al om 7.45u vertrokken twee auto’s met rijders, coaches en spelers(ters) naar Rotterdam. In de sporthal van het Zadkine college was Trekvogels E de tegenstander. Helaas was het Trekvogels dat de leiding nam. Het scoren ging hen gemakkelijker af dan voor Triade E. In de tweede helft werd er, in overleg, gespeeld met een extra speler(ster). Dus het werd Trekvogels met 4 tegen de E met 5. Vooral de eerste tien minuten was het even aftasten en wennen aan zoveel personen in het veld, máár er kwamen kansen. Tijdens het laatste kwart van de wedstrijd werd het voor Triade E wat overzichtelijker, wat mooie aanvallen opleverde. Helaas wist Triade E niet te scoren, maar ze gaan met goede moed verder om te strijden tijdens het veldseizoen.

Triade B moet nog 2 wedstrijden spelen, waarvan er afgelopen zaterdag een tegen rode lantaarndrager IJsselvogels. Het werd een matige wedstrijd waar onderschatting een belangrijke rol speelden. De B-tjes kwamen dan ook van een koude kermis thuis en verloren met 7-6.

Kersverse kampioen Triade A kon hetzelfde overkomen tegen Kinderdijk. Alleen in de thuiswedstrijd waren de jongens en meiden van de A al gewaarschuwd. Toch leek het bij rust dat ze opnieuw de wedstrijd zouden verliezen. Maar door met z’n allen de schouders eronder te zetten, kantelde de wedstrijd en werd er gewonnen met 9-10!
In de Develsteinhal in Zwijndrecht mocht Triade 2 gaan aantreden na de kampioenswedstrijd van Albatros 1. Zij werden kampioen in de eerste klasse. Ook in deze wedstrijd werd duidelijk dat het helemaal niets zegt als je bovenaan staat, vooral in de tweede helft liet Albatros veel kansen liggen. Triade 2 pakte het veel beter aan, al was dat in de eerste helft niet te merken. Bij rust 5 – 6. Na de peptalk, ging Triade 2 gelijk het initiatief nemen en kwam Albatros 5 er niet meer aan te pas. Het verschil was gemaakt. De heren en dames konden de wedstrijd rustig uit spelen. Het werd 8 tegen 14, waarmee Triade 2 zich op een zeer keurige derde plaats neerzet in hun poule. De doelstelling voor het zaalseizoen is behaald, want tegen Merwede en Keep Fit ’70 kon er niet gewonnen worden, zij gaan uitmaken wie er kampioen wordt.

De hoofdmacht van Triade ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Reflex in Woerden. De thuisploeg bemande de laatste plaats en zou bij winst nog een plaatsje kunnen opschuiven. Maar eigenlijk werd dat aan het begin van de wedstrijd de kop in gedrukt. De hoofdmacht van Triade, in een gewijzigde opstelling, liep al snel uit. De vele kansen die nog gemist werden, resulteerde nog in een matige 3-10 rust.
De 2e helft ging het tempo iets omhoog en zat het verdedigend gezien potdicht. Uiteindelijk werd er dus gemakkelijk gewonnen met 4-22, een uitslag die volgend jaar in de 3e klasse waarschijnlijk onmogelijk gaat worden.