Triade 1, C en D nemen punten mee naar huis

By 2 december 2012 Nieuws

In deze speelronde zijn er helaas maar vijf punten meegekomen naar Langerak/Nieuwpoort. Het eerste blijft de overwinningslijn doorzetten en wist te winnen. Ook Triade C speelde prima tegen GKV C, maakte het goed af door meer te scoren tegen GKV. Het werd gelijk bij SKV C én de andere ver-/uitslagen kunt u/jij lezen in onderstaand verslag.

In Oosterhout, speelde Triade E tegen de kampioen van het veldseizoen. Dat wil nog niets zeggen, want de E kwam op een voorsprong bij een stand van 1 tegen 2. Daarna kwam de Voltreffers in gang en maakte het rustig af. De E kon helaas daar niets tegenover zetten. Eindstand: 10 – 2.
Zelfs als je tegen een achterstand van 3 punten aankijkt, is er nog hoop. Dat moet Triade D gevoeld hebben. Zij speelden tegen SKV D en keken als snel tegen een achterstand aan. Er werd gestreden voor de bal en dat maakt een wedstrijd een wedstrijd als er dan ook nog gescoord mag worden. Na alle gedane acties konden ze niet de overwinningspunten meenemen, wel een puntje. Het werd uiteindelijk gelijk: 4 – 4.
Dit keer een kort ritje voor de jongens en meiden van de C. In de van Rappardhal was GKV de tegenstander. Het spel van de Gorkumers was niet iets waar Triade C bang van werd. De C kon de korf makkelijk vinden en strafte dit af met een prima overwinning: 1 tegen 5 voor de C.
Na een moeizame eerste helft waar Triade B met 3-0 achterkwam en erg veel moeite bleek te hebben met het fysieke spel van NIO werdt er gerust met een stand van 3-2.
Na de rust pakte Triade gelijk een voorsprong van 3-4 en leek het er op dat ze dit vast gingen houden. Maar 10 minuten voor tijd scoorde NIO de gelijkmaker en enkele minuten later de 5-4. Het team heeft wel veerkracht getoond en daar zijn de trainers trots op.
Ook in Rotterdam, werden opnieuw net niet de punten gepakt. Triade 3 had het lastig tegen NIO 6 en kon niet voorkomen dat er door NIO met de punten vandoor werd gegaan. Eindstand: 10 – 9.
Na ongeveer 45 minuten rijden, had Triade 2 de bestemming bereikt. De sporthal in Roosendaal, voor een wedstrijd tegen Keep Fit ’70. Een leuke bijkomstigheid, de kleedkamers waren zeer ruim en luxe, zie ook foto bij twitterbericht. Als we het hebben over de wedstrijd dan is dat wat minder. In het eerste kwartier maakte het tweede de korfballers uit Roosendaal het erg lastig. Door Keep Fit ’70 wat ruimte te geven bij het aanvallen liepen zij weg en daarna kon Triade 2 niet meer aanhaken. Eindstand: 18 – 5.
Triade 1 reisde in de donkere namiddag af naar Leidschendam waar SEV de tegenstander zou zijn. Een bekende tegenstander, die gezien het resultaat van vorige week, meer tegenstand zou geven. De ploegen waren in de beginfase aan elkaar gewaagd. Vooral Triade had moeite met de rebound en waren net niet fel genoeg in de beslissende duels. Toch waren het onze korfballers die als eerste de korf wisten te vinden. SEV kwam weer langzij en dat liep door tot 3-3. Even pakte de thuisploeg nog brutaal de voorsprong, maar die werd snel weer weggepoetst. De groen-witten namen nog voor de rust het initiatief en sloegen een klein gaatje naar 6-8.
Met de opdracht om door te drukken en nog meer plezier te hebben in het spel, kwam de hoofdmacht de kleedkamer uit. De eerste 20 minuten van de 2e helft waren dan ook volledig voor Triade. Met wat extra lengte in het aanvalsvak zag het meegereisde publiek dat de score werd uitgebreidt. Zodoende ontstond er een ruime voorsprong die niet meer uit handen werd gegeven. De goedleidende scheidsrechter floot af met een prima 9-17 overwinning voor de ploeg uit Nieuwpoort/Langerak.
Door deze collectieve overwinning en het verlies van de medekoploper, staat Triade nu alleen aan kop. De tot dusverre uitstekend presterende ploeg onder leiding van Yvonne zetten de goede resultaten van het veldseizoen door in de zaal.