Triade D2 en Triade 3 KAMPIOEN!

By 9 oktober 2017 oktober 11th, 2017 Nieuws

Triade heeft, na deze speelronde, 2 KAMPIOENEN in hun midden. De eerste KAMPIOEN van het korfbalseizoen 2017-2018 komt uit de jeugd, namelijk Triade D2. Bij de senioren is het Triade 3 die weer eens iets van zich liet horen door KAMPIOEN te worden. Naast de belangrijke zege van Triade 1, strijdt ook Triade A nog voor de plaats op het hoogste podium.

Triade E mocht het thuis opnemen tegen HKC, na het gewonnen waterballet van de vorige wedstrijd hadden ze er weer zin in. In de 1e helft gingen de ballen er van beide kanten niet in en gingen ze met 0-0 de rust in. Helaas in de 2e helft gingen de ballen er wel in voor HKC, maar bij Triade wilde het niet. Door goed te verdedigen bleef de schade beperkt bij 0-3.

De spanning was om te snijden tijdens het duel van Triade D2 en DSO. In de uitwedstrijd moest er gewonnen worden en gezien de prestaties dit seizoen zou dat niet te veel problemen opleveren. Maar dan zie je toch dat een kampioenswedstrijd altijd anders is. De grootste tegenstander zijn dan de zenuwen. Uiteindelijk telt maar een ding en dat is winnen. Dat deed onze D2 dan ook met 0-2 en zo mochten zij zich dik verdiend KAMPIOEN noemen in hun poule. Gefeliciteerd!

De D1 mocht het opnemen tegen Albatros. Vooral door lang balbezit hebben ze de schade beperkt kunnen houden tot 11-1. Vol goede moed op naar de zaal!

Triade C2 speelde uit tegen ADO C4. In de eerste helft ging het gelijk op. Er werd goed verdedigd, maar de kansen die ze aanvallend kregen werden weer niet afgemaakt. Ruststand 2-0. Na de rust ging Triade weer fel van start en werd het al snel 2-1. Helaas kwam Triade niet meer tot scoren en kon de tegenstander uitlopen naar 5-1.

In Sliedrecht speelde de C1 van Triade tegen Merwede/Multiplaat C. In een wedstrijd die redelijk gelijk op ging, kwam Triade C1 niet verder als vijf doelpunten. Een 16-5 nederlaag zegt dan ook wel genoeg, ook zij gaan zich nu opmaken voor het zaalseizoen.

De laatste wedstrijd voor Triade 4 is er eentje om snel te vergeten. Dat geldt misschien wel voor het gehele seizoen, want zij wisten ook deze keer niet te winnen. Tegen Vriendenschaar werd vooral door veel balverlies en de onzuivere schoten verloren met 4-14. Laten we hopen op een betere competitie straks in de zaal als Triade 5.

Triade 3 mocht gaan spelen om het kampioenschap. Zij hebben wel wat speciaals met kampioenswedstrijden, het is altijd een dubbeltje op z’n kant…. net wel of net niet. Maar deze zaterdag moest dat maar net wel worden en de kansen waren er tegen rode lantaarndrager ACKC. De regen maakte het niet makkelijk, maar Triade kwam op voorsprong en konden de snelle doelpuntjes 2-0 doorzetten naar een 3-0 ruststand. In de tweede helft waren er kansen aan beide kanten, maar Triade liep uit naar 5-0. In gedachten stond Triade 3 al lekker warm en droog aan de bar. Totdat ze zagen dat de wedstrijd nog niet voorbij was en ACKC weer tot 2 doelpunten genaderd waren. Op tijd terug in de regen wist het 3e toch een 6-4 te realiseren en mochten toen echt het kampioenschap vieren en aan de 3e helft beginnen.

Triade 2 speelde tegen ADO. De wedstrijd werd sterk begonnen, waarbij het al gelijk spannend werd. Door goed verdedigen van allebei de ploegen kon er moeilijk tot aanvallen gekomen worden. Maar Triade 3 kon dat geen 70 minuten volhouden. ADO sloeg een gaatje, toch kon Triade het in de tweede helft nog heel spannend maken door bijna weer gelijk te komen. Helaas net niet genoeg. Eindstand 9-13

Triade 1 begon zenuwachtig aan de thuiswedstrijd tegen Nikantes en had een beetje pech in de afronding. Een 2-4 achterstand werd ongedaan gemaakt en bij rust stond het 7-7. In de 2e helft groeide het vertrouwen door goede aanvallen en strak verdedigen bij Triade. Zij wisten dan ook makkelijk uit te lopen naar 19-11 en zo kwamen deze belangrijke punten binnen.