KV Triade biedt RecreStars aan, een korfbalvorm voor mensen die nog nooit hebben gekorfbald en oud-korfballers die graag af en toe een wedstrijd (toernooi vorm in de regio) willen spelen of lekker willen trainen. De focus van RecreStars ligt op recreatie, samenkomst en gezelligheid, in de vorm van tweewekelijkse trainingen, wedstrijden en toernooien.

Waarom RecreStars?

KV Triade is begonnen met RecreStars in het seizoen 2021/2022 om mensen de mogelijkheid te bieden de sport op een laagdrempelig en vrijblijvende manier te (blijven) beoefenen. RecreStars is met name geschikt voor mensen die in teamverband willen sporten, maar geen behoefte hebben aan verplichte trainings- en competitiedagen. Een laagdrempelige manier om sportief in teamverband te bewegen.

Hoe ziet RecreStars er in de praktijk uit?

De RecreStars groep komt om de week samen voor trainingen en wedstrijden, op vrijdagavonden in de zaal dan wel op het veld bij sportcomplex Poortzicht in Nieuwpoort. Vanuit de vereniging is een trainer aangesteld om de trainingen voor de groep te verzorgen. De trainingen zijn laagdrempelig en geschikt voor verschillende niveaus, zowel op korfbal technisch vlak als conditioneel vlak. De wedstrijden worden gespeeld tegen verenigingen uit de buurt met dergelijke initiatieven. De wedstrijden zijn geen onderdeel van een competitie, maar staan op zich. Daardoor is er ruimte voor flexibiliteit in de wedstrijdvorm, zowel qua duur als qua spelregels.

Iedereen is van harte welkom een aantal keer vrijblijvend mee te trainen.

Lijkt het jou leuk om korfballen op een vrijblijvend manier weer op te pakken, en RecreStars een keer te proberen? Neem contact op met Geke Maat (gekemaat@live.nl).