Acht punten voor Triade…

By 16 december 2018 Nieuws

Wat een Triade Thuisdag! Alles was aanwezig voor een sfeervolle dag. Op de vrijdagavond zijn de nodige voorbereidingen gedaan in de sporthal De Reiger. Met de wedstrijden vanaf vroeg in de ochtend tot laat in de middag was het een sportieve dag voor kv Triade. Ook de sfeer actie van de Fanatics was erg geslaagd en niet te vergeten de verkoop van de lootjes voor onze Nieuwjaarsparty op zaterdag 12 januari 2019, zet alvast in de agenda. Dan terug naar de wedstrijden, die gingen niet zonder slag of stoot. Helaas pakte kv Triade maar acht punten, welke teams dat waren lees dan verder in de verslagen!

Triade F1 ging het opnemen tegen Merwede F. Al snel was het 0-1, het verdedigen ging goed en ruststand was 1-1. Lang kon Triade bij blijven maar bij Merwede was er een speler die vanaf grote afstand ging scoren en dat een aantal keer deed. Met de superspeler in het veld kon Triade nog wat dichterbij komen maar het was helaas niet genoeg, 3-7 eindstand. Toch waren de coaches trots op de F!

Triade E2 speelde tegen E1. Triade had er super veel zin in en met een nieuw iemand die voor het eerst mee deed begonnen we de wedstrijd goed. Na de eerste 10 minuten stonden we nog gelijk, maar we gingen uit eindelijk de rust in met een kleine achterstand. De tweede helft was niet veel beter en Conventus bleef maar door scoren. Triade lukte het niet om bij te blijven, uiteindelijk verloren we met 4-12.

15 december om 9 uur startte de E1 de wedstrijd tegen PKC. De start was goed. PKC zat er goed tussen en onderschepte daarom vaak de bal. Triade nam echter wel de voorsprong. In de laatste fase van de wedstrijd werd Triade een beetje slordig met verdedigen waardoor PKC heel veel kansen kreeg. Triade herpakte zich en zorgde voor een mooie eindstand. 8-2 gewonnen!

Uit Papendrecht kwamen de tegenstanders van Triade D. Dit was PKC/SWKGroep D. Voor de D van Triade, ging het wat moeizaam, wat de tegenstanders ook opmerkten, waardoor zij bleven scoren. Eindstand: 3-11.

In een prima partij, wist Triade C2 niet verder te komen als vijf doelpunten. Kinderdijk scoorde negen keer. Helaas geen punten voor de C2 van Triade.

Triade C1 – Vriendenschaar C3.
In de bespreking was vertelt, vanaf minuut 1 vlammen. Echter pakte dit in de wedstrijd minder uit en ging het aanvallend bij Triade moeizaam. Verdedigend stond het wel als een huis en dat resulteerde in een 2-2 stand bij rust. In de 2e helft bleef het verdedigend bij Triade erg goed, langzaam aan ging Triade iets rustiger korfballen en gelukkig ook scoren. Moeizame wedstrijden winnen is ook knap en complimenten aan het verdedigen van Triade. Eindstand 6-3.

De B speelde hun laatste wedstrijd van het jaar tegen PKC. Na twee keer winst en één keer verlies, wilden de B’tjes de komende wedstrijden alles winnen. De wedstrijd begon goed en we kwamen na vijftien seconden al op een 1-0 voorsprong. De B stond op een gegeven moment met zes punten voor maar PKC kwam terug. Na een spannende slotfase kon de B toch het hoofd koel houden. Eindstand 15-14.

Triade A mocht het opnemen tegen Good Luck. Vastberaden om nog een goede thuiswedstrijd neer te zetten gingen we het veld op. Triade en Good Luck waren aan elkaar gewaagd, van beide kanten werd er goed verdedigd waardoor aanvallen soms lastig tot stand kwamen. In de stand was ook te zien dat de partijen elkaar weinig ruimte gaven, aan geen van beide kanten werd er erg uitgelopen en zo eindigde dit ook in een gelijke einduitslag 13-13.

Na een overwinning van vorige week, was Triade 4 er weer klaar voor. Maar dat bleek van korte duur, door diverse blessures aan de kant van het vierde, was een winst partij, als snel ver weg. KCR nam de punten mee naar Ridderkerk. Eindstand: 9-14.

Triade 1 moest de punten delen met het fysiek spelende OEC 1 uit Helmond (17-17). Opnieuw kon er niet overtuigend een vuist gemaakt worden waardoor oec erin ging geloven en langzaam dichterbij kon komen. Zeker in de tweede helft schortte het aan doelpunten en scherpte. Gelukkig kon er dan wel nog een punt veilig gesteld worden maar gezien de wedstrijd is het eerder een verloren punt waardoor Triade nu 3 punten achter staat op de kop ploegen.